Re: цензії
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
- 30.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськХудожній простір поезії Мирослава Аронця
- 27.10.2025|Ігор ЧорнийПекло в раю
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
"Слем - це щось римоване, що має розважити публіку" -поетеса Каріна Тумаєва
Поетеса Каріна Тумаєва 4 роки бере участь у поетичних слемах - видовищних поетичних читаннях з елементами шоу.
Під час них виходила на сцену обмащена маркером, у "закривавлених" бинтах, на високих підборах, які знімала посеред виступу.
- Як давно береш участь у слемах?
- Перший раз слемила, коли мені було років 18. Тоді вперше приїхав слеммайстер з Харкова Мультфільм Гагарін у Київ зі своїм слемом. На першому слемі я дійшла до півфіналу, а потім мене зарубали.
- Які образи ти приміряла на сцені?
- Коли нема часу, на слем приїздиш просто без будь-якої концепції з віршами. А інколи хочеться дійсно поепатажнічати. Часом я виходила читати вірші у вечірній сукні, а одна дівчина одягла на сцену паперову карту України. На першому слемі я читала вірш про зебру і паралельно обмащувалася чорною фарбою. Потім раз була у закривавлених бинтах. Про що був вірш - не пам´ятаю. Щось ударне і готичне. У слемі головне запам´ятати образ, а не поділитися думкою. Слем - це мистецтво розваги. Раз була у короткій міні-спідниці і сорочці зав´язаній на грудях. Зверху плащик. Скинула цей плащик, і в половини людей відпади щелепи. Ніхто не сподівався, що роздягнуся. Тоді читала віршик про секретуток. Іншим разом ми ще з Тарасом Малковичем замутили теж перформенс. Коли він лежав на підлозі й уособлював львівський трамвай - про це читав вірша, а я стояла над ним з парасолькою. У слемі є правило, що люди скидаються грішми, щоб поет пройшов до фіналу. Потім весь цей бюджет дістається переможцю слему.
- Наскільки поезія, яку читають на слемах, є поезією? Чи це тільки звуковий супровід під шоу?
- Слем - це окрема культура в поезії. Не можна це назвати поезію в деяких випадках. Це може бути щось римоване. Форма вірша є у цьому тексті. Але основною метою є не донести меседж, а розважити публіку. Це щось середнє між поезією і гумористичними замальовками-шаржами, які мають розважити і зачепити. Через цю форму і вкорінилися перформенси. Це балаган, в якому високе не донесеш до людей. Віршики про любов не прокатять. Там купа п´яного народу, який прийшов постібатися.
- Що тобі подобається в слемі?
- Там можна не замислюватися над своїм іміджем, своїм ім´ям. Просто приходиш і робиш будь-яку фігню. Як блазень. Бо буває, що люди читають дійсно поезію. І так жаль, що їх не сприймають. Це зрозуміло - у них поезія для читання і осмислення.
- Ти свої тексти пишеш спеціально під слем, чи обираєш з наявних?
- Вишукую ударні і динамічні — ті, що добре читаються. Такі, щоб можна було прочитати з криками і вереском. Часто поети беруть навіть не перформенсом, а ударністю вірша - ритмічністю. Цінність таких віршів — у вербальній передачі, а не в писаному вигляді.
- Чому ти перейшла з прози на поезію?
- Всі кажуть, що проза - це для старпьорів. І подумала, що треба перейти на щось більш відповідне моїй віковій категорії. Тим паче, що сучасне життя більш динамічне стало. І коли вірш можна накрапати сидячи в метро на коліні, то проза — це дуже велика праця. Якщо вірші — це здебільшого правда, то проза - це здебільшого вигадка. Вірші - це така собі рефлексія на те, що людина побачила в житті, щось дуже особистісне, що не кожен навіть може виставити напоказ. Багато віршів присвячую конкретним людям. Вірші пишуть з власного досвіду і з досвіду людей, які тебе оточують.
Валерія РАДЗІЄВСЬКА
Коментарі
Останні події
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
- 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
- 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
- 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
- 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
- 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
