
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
"Слем - це щось римоване, що має розважити публіку" -поетеса Каріна Тумаєва
Поетеса Каріна Тумаєва 4 роки бере участь у поетичних слемах - видовищних поетичних читаннях з елементами шоу.
Під час них виходила на сцену обмащена маркером, у "закривавлених" бинтах, на високих підборах, які знімала посеред виступу.
- Як давно береш участь у слемах?
- Перший раз слемила, коли мені було років 18. Тоді вперше приїхав слеммайстер з Харкова Мультфільм Гагарін у Київ зі своїм слемом. На першому слемі я дійшла до півфіналу, а потім мене зарубали.
- Які образи ти приміряла на сцені?
- Коли нема часу, на слем приїздиш просто без будь-якої концепції з віршами. А інколи хочеться дійсно поепатажнічати. Часом я виходила читати вірші у вечірній сукні, а одна дівчина одягла на сцену паперову карту України. На першому слемі я читала вірш про зебру і паралельно обмащувалася чорною фарбою. Потім раз була у закривавлених бинтах. Про що був вірш - не пам´ятаю. Щось ударне і готичне. У слемі головне запам´ятати образ, а не поділитися думкою. Слем - це мистецтво розваги. Раз була у короткій міні-спідниці і сорочці зав´язаній на грудях. Зверху плащик. Скинула цей плащик, і в половини людей відпади щелепи. Ніхто не сподівався, що роздягнуся. Тоді читала віршик про секретуток. Іншим разом ми ще з Тарасом Малковичем замутили теж перформенс. Коли він лежав на підлозі й уособлював львівський трамвай - про це читав вірша, а я стояла над ним з парасолькою. У слемі є правило, що люди скидаються грішми, щоб поет пройшов до фіналу. Потім весь цей бюджет дістається переможцю слему.
- Наскільки поезія, яку читають на слемах, є поезією? Чи це тільки звуковий супровід під шоу?
- Слем - це окрема культура в поезії. Не можна це назвати поезію в деяких випадках. Це може бути щось римоване. Форма вірша є у цьому тексті. Але основною метою є не донести меседж, а розважити публіку. Це щось середнє між поезією і гумористичними замальовками-шаржами, які мають розважити і зачепити. Через цю форму і вкорінилися перформенси. Це балаган, в якому високе не донесеш до людей. Віршики про любов не прокатять. Там купа п´яного народу, який прийшов постібатися.
- Що тобі подобається в слемі?
- Там можна не замислюватися над своїм іміджем, своїм ім´ям. Просто приходиш і робиш будь-яку фігню. Як блазень. Бо буває, що люди читають дійсно поезію. І так жаль, що їх не сприймають. Це зрозуміло - у них поезія для читання і осмислення.
- Ти свої тексти пишеш спеціально під слем, чи обираєш з наявних?
- Вишукую ударні і динамічні — ті, що добре читаються. Такі, щоб можна було прочитати з криками і вереском. Часто поети беруть навіть не перформенсом, а ударністю вірша - ритмічністю. Цінність таких віршів — у вербальній передачі, а не в писаному вигляді.
- Чому ти перейшла з прози на поезію?
- Всі кажуть, що проза - це для старпьорів. І подумала, що треба перейти на щось більш відповідне моїй віковій категорії. Тим паче, що сучасне життя більш динамічне стало. І коли вірш можна накрапати сидячи в метро на коліні, то проза — це дуже велика праця. Якщо вірші — це здебільшого правда, то проза - це здебільшого вигадка. Вірші - це така собі рефлексія на те, що людина побачила в житті, щось дуже особистісне, що не кожен навіть може виставити напоказ. Багато віршів присвячую конкретним людям. Вірші пишуть з власного досвіду і з досвіду людей, які тебе оточують.
Валерія РАДЗІЄВСЬКА
Коментарі
Останні події
- 29.06.2025|13:28ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі