
Re: цензії
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
- 06.08.2025|Валентина Семеняк, письменницяЧас читати Ганзенка
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
"Це про стосунки чоловіка й жінки"-
Сергій Жадан читав у темряві про ніжність.
У столичному клубі "Федорів Хаб" у суботу 22 листопада представили проект "Розділові" на тексти Сергія Жадана. У залі на півтори сотні місць на всіх не вистачило, більшість глядачок - дівчата.
На чорному екрані світиться білим слово "Нічого". Ліворуч із електроскрипкою Влад Креймер, праворуч - Олексій Ворсоба з акордеоном. Промінь світла падає на дівчину в білій сорочці, чорних штанях, із русявим волоссям забраним у хвіст. Під музику Андреа Марія Хендлер поступово піднімається з підлоги, її танець більше нагадує рухи гімнастки.
На екрані змінюються і трансформуються слова - "нічого", "ніжність", "ніч", "любов", "війна". Останнє з´являється найрідше, зокрема й у текстах, які читає Сергій Жадан. Вони всі - "про неї", зрідка - про роль чоловіка в її житті.
Не зрозуміло, що вас тримає, окрім страху
втратити один одного, що може тримати разом таку
рвану тканину прозрінь, перевтілень і марень,
що тримає в повітрі невагомий цей апарат,
чиє крило торкається кожної з ваших утрат,
чий політ невагомий, чиє дрейфування марне.
Речі, заради яких помирають, стосуються саме життя,
стосуються невагомості, стосуються опертя,
стосуються всього того, до чого немає стосунку.
Стосуються віри, насамперед саме її –
її стосуються всі вагання твої,
всі твої сумніви, всі варіанти рятунку.
Всі вірші звучать під музику, часом вони перемежаються композиціями танцівниці, які не доповнюють їх, а розповідають якусь свою історію з ламаних ліній. На екрані декілька разів з´являється рукописний текст у динаміці - поганим почерком його виписує чорнильна ручка. Збоку глядацької зали на високому барному стільці сидить дівчина, її обіймає ззаду чоловік і на вухо півголосом читає написане. Текст написано від жіночого імені, він також не продовжує теми віршів. У одне ціле все зшиває музика. Влад Креймер, крім пронизливих звуків свого електроінструменту, видобуває шурхіт із листка паперу й щітки.
Після завершення учасники обіймаються, задоволені йдуть, та клуб - єдиний простір, тож до Сергія Жадана знову, як перед початком, вишиковується черга з охочих сфотографуватися і взяти автограф дівчат. Поет пояснює, чому читав саме такі тексти:
"Вірші відбирали разом із режисером. Концепція така, що це програма про стосунки чоловіка й жінки. Дуже особистісні, дуже приватні речі - ніжність, самотність, любов, довіра. Чого б я говорив про чоловіків? Я говорив про те, що мене цікавить, себто про жінок.
"Розділові" - це речі і символи, які стоять поміж людьми, і з одного боку розділяють. а з іншого так чи інакше заповнюють порожнечу, поєднуючи щось. Така співпраця тексту із музикою, відео, танцем додає оптики, інших сенсів, слова починають звучати трішки інакше. На цьому стику, на таких зламах можна знайти щось цікаве, неочікуване".
Захід пройшов у рамках фестивалю відеопоезії Cyclop.
Олена ШАРГОВСЬКА
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025