
Re: цензії
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
- 26.05.2025|Інна КовальчукДорога з присмаком війни
- 23.05.2025|Ніна БернадськаГолос ніжності та криці
- 23.05.2025|Людмила Таран, письменницяВитривалість і віру маємо плекати в собі
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
Видавничі новинки
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Ріка життя Пауло Коельйо
Пауло Коельйо. Як течія річки / пер. з порт. В. Шовкуна. – Х. : Клуб Сімейного Дозвілля, 2015. – 240 с.
Останніми роками харківське видавництво «Клуб Сімейного Дозвілля» видало чимало перекладів українською книжок знаменитого бразильського письменника Пауло Коельйо. Цього року ж року українській читацькій публіці представлено збірку коельївської колумністики, що має назву «Як течія річки». Ця книга видана вже більше ніж у 22 країнах світу.
Тут зібрано есеї, опубліковані письменником з 1998 до 2005 року в бразильській періодиці. Пауло Коельйо розповідає історії, як з власного життя, так і ті, що почуті ним від інших людей. Є також роздуми, які навідували автора на різних «ділянках течії ріки», тобто життя. У цих історіях Коельйо залишається тим самим мудрецем, яким ми його знаємо за романами «Алхімік», «Заїр» і збірками притч «Воїн світла», «Мактуб» та іншими.
На початку книжки є чудернацькі висновки автора, зроблені ще на початку 70-х: «Письменник завжди носить окуляри і ходить з нерозчесаним волоссям. Півжиття літератор злий на увесь світ, а ще півжиття перебуває в депресії.
Щоб звабити жінку письменник каже: «Я письменник» і пише вірша на серветці: спрацьовує завжди.
Висловлюється химерно. Зрозуміти письменника може лише інший письменник. Попри останнє, вони ненавидять одне одного: адже претендують на ті самі вакансії, що історією літератури даються на віки».
Серйозних роздумів тут немало. Як-от про те, що для людей важливе живе спілкування, але ми звикли до штучного, у віртуальному світі, замість того, щоб робити це віч-на-віч.
Ще в книжці трапляються своєрідні «мелодії»: «майже нікого» – про частину життя автора у селищі в Піренеях, де він отримує релакс і віднаходження внутрішньої гармонії; «багато людей» – з його публічного життя, «кілька людей» – моменти з друзями та близькими. Коельйо стверджує, що так звані «мелодії» становлять симфонію його життя.
А у розповіді-повчанні «Як підійматися на гірські вершини» автор, певно, має на увазі не лише «гірські вершини», а й будь-яку мету, що може поставити перед собою людина.
«Музика, яка лунала в каплиці» та «Піаніст у торгівельному центрі» ж: красиві приклади людської діяльності, котра націлена на прославляння бога та нашого призначення у цьому житті.
Є у книжці марокканська легенда про те, що у рай можуть потрапити лише люди, котрі не злякалися свого відображення у воді криниці, та як Сатана спокусив Єву. Твердження, що янгол смерті чекає на нас, змушуючи день у день пам‘ятати про це й жити як востаннє, не залишаючи нічого на потім.
Зі сторінок «Як течія річки» ще дізнаємося, що 22-го серпня 2004-го року Пауло Коельйо мало не загинув у автомобільній катастрофі та про авторський статут нового тисячоліття. Читаємо заклики вірити у неможливе та бути відкритими для любові.
У цілому ця книжка з тих, що після її прочитання хочеться змінити себе й цей світ на краще. І для тих, звісно, хто захоплюється філософською прозою і творчістю Пауло Коельйо, зокрема.
Юрій Мостовий
Коментарі
Останні події
- 16.06.2025|23:44Під час «Книжкового двіжу» в Луцьку зібрали 267 892 гривень на FPV-дрони
- 16.06.2025|16:24«Основи» видадуть повну версію знаменитого інтерв’ю Сьюзен Зонтаґ для журналу Rolling Stone
- 12.06.2025|12:16«Видавництво Старого Лева» презентує фентезі від Володимира Аренєва «Музиканти. Четвертий дарунок»
- 07.06.2025|14:54Артем Чех анонсував нову книжку "Гра у перевдягання": ніжні роздуми про війну та біль
- 06.06.2025|19:48У США побачила світ поетична антологія «Sunflowers Rising»: Peace Poems Anthology: by Poets for Peace»
- 03.06.2025|12:21У серпні у Львові вперше відбудеться триденний книжковий BestsellerFest
- 03.06.2025|07:14Меридіан Запоріжжя та Меридіан Харків: наприкінці червня відбудуться дві масштабні літературні події за участі провідних українських авторів та авторок Вхідні
- 03.06.2025|07:10Найпопулярніші книжки для дітей на «Книжковому Арсеналі»: що почитати дітям
- 03.06.2025|06:51Фільм Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки» покажуть на кінофестивалі Docudays UA
- 03.06.2025|06:50Дух Тесли у Києві