
Re: цензії
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
- 26.05.2025|Інна КовальчукДорога з присмаком війни
- 23.05.2025|Ніна БернадськаГолос ніжності та криці
- 23.05.2025|Людмила Таран, письменницяВитривалість і віру маємо плекати в собі
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
Видавничі новинки
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Крістофер Лінд про феномен шведського детективу
Чому у Швеції, країні з високим рівнем добробуту, є дуже популярними твори про злочинність?
е питання намагалися вирішити під час дискусії на Форумі видавців у Львові «Феномен шведського детективу», участь у якій взяли Крістофер Лінд, директор шведського видавництва Lind & CO, Ганна Мамчур, перекладач-скандинавіст, Владислав Івченко, український детективіст.
Крістофер Лінд, директор шведського видавництваПро успіх шведського детективу
Немає жодної іншої країни, у якій було б стільки письменників-детективістів і тих, які пишуть у гостросюжетному жанрі, які продають стільки книжок відносно до населення країни. Один такий автор, як Стіґ Ларссон продав по всьому світі понад 70 млн екземплярів своїх книг, а такий письменник як Геннінґ Манкель – приблизно 40 млн.
Якщо читати тільки шведські детективи та гостросюжетні романи, то можна неправильно зрозуміти, який вигляд має шведське сьогодення. Злочинність у Швеції на дуже низькому рівні. Але у шведських детективах і гостросюжетних романах масові вбивства живуть практично у кожному домі. Можливо, це ключовий момент розуміння успіху шведських детективів.
Детективи і гостросюжетні романи запропонували читачу хорошу історію, «гуд сторі», на відміну від шведського роману як літературного жанру, який на той час став дуже нудним. Детективи пропонують якийсь екшн, їх легко читати, в них завжди є розвиток сюжету.
Шведські детективи і гостросюжетні романи знищують ідилію. Швеція – це країна великого добробуту, в якій низький рівень безробіття, злочинності. І таким чином ці романи знищують цю реальність.
До сильних сторін шведського детективу і гостросюжетного роману можна віднести те, що він, як правило, розповідає про будні Швеції, те, що відбувається зараз, і водночас те, куди рухається Швеція.
Коротка історія шведського детективу
Можна виділити три фази у шведському детективі і гостросюжетному романі. Справжнім проривом у шведському детективі були 60-ті роки. Такі письменники як Май Шевалль і Пер Вале. Ці романи вважаються класикою і є прикладами для наступних поколінь письменників. У них є такі риси, які згодом запозичили інші письменники. Однією з таких рис є критика суспільства. Ще однією рисою є відображення монотонної поліцейської роботи. Головними героями цих книжок часто є літні поліцейські-алкоголіки.
Друга фаза починається десь наприкінці 90-х — на початку 2000-х років. Тут уже звучить жіночий голос. І головними героїнями цих книжок є жінки, сильні, рівні з чоловіками і, як правило, вони живуть з менш успішними чоловіками. Прикладом такої письменниці може бути Каміла Лекберг. Сьогодні вона є найуспішнішою письменницею серед жінок, які пишуть детективи і гостросюжетні романи. В її творах ми вже не знайдемо відображення монотонної поліцейської роботи, ми побачимо, як мати опікується дитиною – відводить до садочка, забирає зі школи, проблеми з розлученням.
Якщо перша хвиля шведського детективного жанру критикувала суспільства, то друга викриває нерівність у суспільстві.
І третьою фазою можна назвати тренд, коли письменники пишуть міжнародні трилери.
Нагадаємо, зустріч відбувалася під час Форуму видавців #22 у Львові.
Анастасія Трепитьон
Коментарі
Останні події
- 16.06.2025|23:44Під час «Книжкового двіжу» в Луцьку зібрали 267 892 гривень на FPV-дрони
- 16.06.2025|16:24«Основи» видадуть повну версію знаменитого інтерв’ю Сьюзен Зонтаґ для журналу Rolling Stone
- 12.06.2025|12:16«Видавництво Старого Лева» презентує фентезі від Володимира Аренєва «Музиканти. Четвертий дарунок»
- 07.06.2025|14:54Артем Чех анонсував нову книжку "Гра у перевдягання": ніжні роздуми про війну та біль
- 06.06.2025|19:48У США побачила світ поетична антологія «Sunflowers Rising»: Peace Poems Anthology: by Poets for Peace»
- 03.06.2025|12:21У серпні у Львові вперше відбудеться триденний книжковий BestsellerFest
- 03.06.2025|07:14Меридіан Запоріжжя та Меридіан Харків: наприкінці червня відбудуться дві масштабні літературні події за участі провідних українських авторів та авторок Вхідні
- 03.06.2025|07:10Найпопулярніші книжки для дітей на «Книжковому Арсеналі»: що почитати дітям
- 03.06.2025|06:51Фільм Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки» покажуть на кінофестивалі Docudays UA
- 03.06.2025|06:50Дух Тесли у Києві