
Re: цензії
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
- 26.05.2025|Інна КовальчукДорога з присмаком війни
- 23.05.2025|Ніна БернадськаГолос ніжності та криці
- 23.05.2025|Людмила Таран, письменницяВитривалість і віру маємо плекати в собі
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
Видавничі новинки
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Як вони це все написали?
Книжка про секрети письменницької кухні літературних класиків ХХ століття.
Новинка має назву «Як писали класики», її автор — Ростислав Семків, літературознавець, директор видавництва «Смолоскип» і виконувач обов’язків директора новоствореного Інституту книги, а надрукувало книжку нове видавництво «Пабулум».
«Козирна» сімка письменників ХХ століття тут зображена в сімох есеях. У кожному Ростислав Семків розповідає про біографію свого героя, про найбільш етапні його чи її твори. А давши стислу характеристику творчості, надає слово самим письменникам — як вони бачили свій творчий метод. Як часто і де писали? З чого розпочинали роботу над твором? Що їх надихало, а що заважало? Які обставини супроводжували роботу над тими чи іншими знаменитими текстами? Зрештою, Семків викристалізовує це все в кілька правил від письменника. На кшталт «Не перевантажуйте книгу сюжетними лініями» (Агата Крісті) або «Працюйте постійно: пишіть одне оповідання щотижня» (Рей Бредбері).
Не подумайте тільки, що «Як писали класики» — безбарвна й натужна утилітарна книжка в дусі «бізнес-посібника для досягнення успіху» (хоч анотація видання й говорить про «практичні поради всіх цих класиків — як писати і досягти успіху»). Зовсім ні. За одноманітною структурою насправді стоять, зокрема, яскраві сюжети з життя письменників. Що їх — переконаний — багато хто читатиме зі справжнім інтересом, майже таким самим, як їхні твори. І вже точно з інтересом більшим, ніж просто біографії.
Чи знали ви, до прикладу, про котів Рея Бредбері? Під кінець життя їх у нього назбиралося понад два десятки. Не дивно, що автор «Марсіанських хронік» і «451 градуса за Фаренгейтом», щоб пописати, часом тікав від своїх вусатих-хвостатих друзів до гаражу, а деколи — до публічної бібліотеки (насправді, звісно, й від своєї родини — коханої дружини, якій і присвячено «Марсіанські хроніки», та чотирьох доньок).
Або про нещодавнього нобелівського лауреата Маріо Варґаса Льйосу (котрий пару років тому виступав із публічною лекцією в Київському національному університеті ім. Т.Г. Шевченка) і його блискучий роман «Тітка Хулія і писака». Виявляється, ця книжка є гротескною, іронічною згадкою про реальний шлюб Льйоси з його старшою кузиною. Остання, до речі, появу твору не залишила без уваги. А написала мемуари-відповідь із промовистою назвою «Про що змовчав маленький Варґас».
Здивуються, певно, й любителі геніальної детективістки Агати Крісті, коли дізнаються, скільки років їй довелося штурмувати видавництва, щоб надрукувати свої перші твори. Та на яких кабальних умовах це все-таки вийшло зробити.
Ростислав Семків, утім, не обмежується більш або менш доленосними біографічними курйозами і парадоксами з життя своїх «підопічних» письменників. У книжці «Як писали класики» є місце також для роздумів про сутність літератури, для серйозного аналізу творчого методу названих авторів, для широких паралелей і контекстів. Для психологічних портретів. Інакше кажучи, Семків у своєму письмі посідає помірковану позицію поміж радикальними концепціями літератури заради літератури і літератури заради розваги.
Хоч риторично книжка в першу чергу орієнтується на молодих письменників, які хочуть перейняти досвід своїх великих попередників, насправді вона буде цікава далеко не тільки їм. А й усім, хто любить світ і дух літератури. Поза сумнівами, вона спонукає вас прочитати не одну згадану на її сторінках книжку. А також надихне на дискусії та роздуми про десятки інших, уже прочитаних. І ще мені здається, що «Як писали класики» було б непогано продовжити. Щоб розкрити творчі секрети багатьох інших достойних письменників, у тому числі й українських.+
Коментарі
Останні події
- 07.06.2025|14:54Артем Чех анонсував нову книжку "Гра у перевдягання": ніжні роздуми про війну та біль
- 06.06.2025|19:48У США побачила світ поетична антологія «Sunflowers Rising»: Peace Poems Anthology: by Poets for Peace»
- 03.06.2025|12:21У серпні у Львові вперше відбудеться триденний книжковий BestsellerFest
- 03.06.2025|07:14Меридіан Запоріжжя та Меридіан Харків: наприкінці червня відбудуться дві масштабні літературні події за участі провідних українських авторів та авторок Вхідні
- 03.06.2025|07:10Найпопулярніші книжки для дітей на «Книжковому Арсеналі»: що почитати дітям
- 03.06.2025|06:51Фільм Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки» покажуть на кінофестивалі Docudays UA
- 03.06.2025|06:50Дух Тесли у Києві
- 30.05.2025|18:48«Літературний Чернігів» на перехресті часу
- 27.05.2025|18:32Старий Лев презентує книгу метеорологині Наталки Діденко «Тролейбус номер 15»
- 26.05.2025|10:38Поезія без кордонів