
Re: цензії
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
- 06.08.2025|Валентина Семеняк, письменницяЧас читати Ганзенка
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
«Скандинавська міфологія» Ніла Ґеймана
Переосмилена та адаптована версія фольклору Скандинавії, викладена сучасним класиком дитячої та підліткової прози, фантастом зі світовим іменем та лауреатом міжнародних премій характерного жанру.
Заледве Ніл Ґейман опублікував «Міфологію», як вона одразу з’явилась в українському перекладі. Та чи вчасно?
Щорічно штамповані Марвелом екшени тягнули, тягнуть і тягнути будуть народ до кінозалів: спочатку на класику коміксів, потім на нордичні теми, а далі вже на мікс кіногероїв усіх часів/народів/фентезі (і неважливо, що ще вигадають і на які кроки підуть, щоб здивувати капризного глядача). А що з першоджерелами? Ґейман не приховував факту, що його самого вразили історії про Тора, народженого Марвелом, та більшість своїх бестселерів було створено під впливом нордичних сказань і легенд. І ось врешті надихнулось, написалось та опублікувалось. Питання: навіщо? Вдалий маркетинговий хід під розпашілий інтерес до реанімованих фольклорних героїв?
Багато хто сходиться на думці, що саме так і було. Важко сказати, як можна переінакшити класику чи як саме написати її на новий лад, та однозначно доцільніше подивитись на усім відомі речі під новим кутом чи віднайти приховані змісти та нюанси першоджерела.
П’ятнадцять оповідань починаються із зародження життя та всесвіту зі світового дерева Іггдрасілля та закінчуються Рагнарьоком — кінцем старого світу богів та народженням нового світу людей.
Із плином сюжету читач дізнається про походження молота Тора та епопею його повернення від викрадачів-велетнів; про дітей Локі, що, навіть будучи темними іпостасями, знайшли своє місце та призначення у світі для збалансування добра і зла; про мед поетів та добровільну жертву бога мудрості заради втіхи пізнання богами і людьми та про ще багато суперечливих та пізнавальних історій дев’яти світів.
Не дивлячись на світове ім’я автора, гіркота від невиправданих очікувань наступає десь із середини книги, коли розумієш, що уся збірочка викладена в одному руслі та нічого інакшого чи нового не зустрінеш. Прихильники очікували своєрідного продовження «Американських богів», та вийшла звичайна адаптація шкільного тексту-переказу міфів Старшої та Молодшої Едди. Хоча автор і одухотворив персонажів так, що вони нагадують реальних людей з їх проблемами, зрадами та хитрощами, чогось кардинально незвичного у збірці нема: міфи як міфи, а розповідний стиль та легка манера викладу лише полегшують процес читання дітьми під час літніх канікул чи вечірню поїздку в метро після роботи.
Одним словом, усе зазначене у вступі до «Міфології» виконано («Сподіваюсь, я переказав ці історії правдиво, але водночас цікаво й вигадливо»), та не більше.
Прочитати книгу, бо під нею підписався відомий автор, — справа спокуслива, та буває й розчаровує. Для загального розвитку та з метою розмаїтити домашню бібліотеку історіями про Тора, Локі, Квасіра, Фрейю, змія Йормунганда, вовка Фенріра та інших північних персоналій — годиться. А в іншому — посередньо.
АНАСТАСІЯ НАРОЛЬСЬКА
Коментарі
Останні події
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025
- 25.08.2025|17:49У Чернівцях відбудуться XVІ Міжнародні поетичні читання Meridian Czernowitz
- 25.08.2025|17:39Єдиний з України: підручник з хімії потрапив до фіналу європейської премії BELMA 2025