
Re: цензії
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
- 07.05.2025|Ігор ЧорнийЖиття на картку
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
Видавничі новинки
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
Літературний дайджест
"Успіх - це щоразу виклик. Як і невдача, збиває з пантелику" - Любко Дереш
До вересневого Форуму видавців у Львові з´явилася нова книжка письменника Любка Дереша. Роман "Спустошення" - десятий у доробку автора.
Головний герой - успішний київський журналіст. На 34-й день народження усвідомлює, що його життя позбавлене сенсу. Вирішує круто змінити сценарій свого існування. Знайомиться з олігархом і допомагає чоловіку створювати глобальний ринок психотехнологій.
Кажете, що остання книжка про те, як ми втрачаємо відчуття реальності. Це більше стосується мешканців міста, амбітних, кар´єристів - таких, як головний герой роману?
Це стосується усіх. Ми втікаємо у минуле, у спогади. Або біжимо вперед і занадто переймаємося майбутнім. Унаслідок метань втрачаємо зв´язок з теперішнім моментом.
Майдан, війна змусили українців зіштовхнутися з реальністю. Шок, який настав для цілої країни, показав, наскільки ми далекі від реальності, загублені у своїх сподіваннях і надіях. Реальність будь-якої миті може перетворитися на кошмар, на смерть. А ми свідомо не хочемо чути і пам´ятати про ці речі. Це проблема не лише українців. Це - природа сучасної культури - смерть чи інші екстремальні явища витісняти на периферію. Або чим швидше їх приховати. Якщо помирають родичі, стараємося скоріше відбути поминки. Раніше з похоронною процесією йшли оркестри через усе місто, нагадували цим про минущість життя.
Зараз фокусуємося на приємних моментах. Але "тінь" все одно вилазить у спотворених формах: фільми жахів, спалахи насильства, потяг до перверзійних форм у сучасному мистецтві.
Це є сигналами втрати людиною цілісності. Відбивається відчуттям пустки всередині себе, невдоволеності життям, самим собою. Ніби живу, але немає відчуття щастя.
Занурюватися у себе - швидше участь людей, яких життя притиснуло.
Гроші - зло, яке віддаляє від пошуків своїх основ?
Це залежить від сили характеру і зрілості людини. Але психологи і психотерапевти кажуть, що працювати з багатими клієнтами важче, ніж з бідними. Для останніх є ще ілюзія, що вони розбагатіють і стануть щасливими. А заможні цих ілюзій не мають.
Головний герой "Спустошення" - журналіст. Люди цієї професії частіше ризикують втратити себе?
Федір Могила був журналістом, бо мусив пропустити через себе багато різних світоглядів. Це прискорило його внутрішнє розчарування. Допомогло побачити, що він не оригінальний у своїх помилках, фантазіях і надіях. Він міг би бути ще письменником – у тих схожа доля. Я теж іноді втрачаю відчуття реальності.
Що на вас так впливає?
Коли приходить успіх, це щоразу виклик. Як і невдача, він збиває з пантелику. Вселяє оманні думки – буцімто удача вже ніколи не подінеться від тебе.
Вам у кілька разів довелося скоротити роман, аби зробити більш читабельним. Важко назавжди прощатися з власним текстом?
Так. Але результат себе оплачує. Проблема художнього твору, що у ньому забагато нашого его. А занадто мало твору. Письменник має відчувати, де йде текст від його самолюбування, а де текст належить самому собі.
Анна Балакир
Коментарі
Останні події
- 15.05.2025|10:47Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
- 14.05.2025|19:0212-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
- 14.05.2025|10:35Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
- 14.05.2025|10:29У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
- 14.05.2025|10:05Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
- 14.05.2025|09:57«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
- 09.05.2025|12:40У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
- 09.05.2025|12:34Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
- 07.05.2025|11:45Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»
- 07.05.2025|11:42Місця та біографії, які руйнує Росія. У Києві презентують книжку «Контурні карти пам’яті»