Re: цензії
- 02.12.2025|Василь КузанНі краплі лукавства
- 27.11.2025|Василь КузанNobilis sapientia
- 27.11.2025|Віталій ОгієнкоРозсекречені архіви
- 24.11.2025|Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор«Казки навиворіт»: Майстерне переосмислення народної мудрості для сучасної дитини
- 23.11.2025|Ігор ЗіньчукСвітло, як стиль життя
- 21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наукСвітлотіні свободи
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
За всіма законами жанру
Андрій Кокотюха. Повний місяць. Київ: Нора-Друк, 2014.
Андрій Кокотюха – досвідчений і знаний в Україні письменник, що працює в жанрі пригодницько-детективного роману. Треба зазначити, що протягом досить тривалого часу такі книжки були рідкістю на полицях українських книгарень, і серед письменників старшого покоління до "детективістів" можна було зараховувати хіба що Ростислава Самбука. Отож, покоління Кокотюхи якраз і стало піонерами у цій царині, а Андрій зі своїми "Шлюбними ігрищами жаб" - одним із зачинателів і чільників когорти.
Роман "Повний місяць" написано абсолютно професійно, за всіма законами жанру, аж до певних стилістичних прийомів, покликаних зберегти динаміку сюжету і наростаючу напругу дії.
Кілька віддалених в часі та місці сюжетних ліній: фронтовика Андрія Левченка, втікача з ГУЛАГу Ігоря Вовка, капітана НКВС Сомова, кримінального злочинця Теплова (Теплого) поступово зближуються і перетинаються у подільському містечку Сатанові ( як бачиться, назва містечка також не є випадковою, хоча я міг би підказати ще й Чортків). Герої подій пов´язані спільним минулим і стосунками, які так трагічно відбились на долі, скажімо, Вовка, якого "ні за що" було обмовлено ворогом ще з дитячих років, а тепер капітаном НКВС Сомовим. І це протистояння – одна з центральних сюжетних ліній роману.
Ще одна напруга твориться на лінії з´яви у навколишніх лісах "вовкулаки", що вбиває людей, роздираючи їм горло.
Непрості стосунки у міліціянта Андрія Шевченка і з НКВСником Сомовим, і з бандитом Теплим, та й з Ігорем Вовком теж.
Тобто гострота пригодницького сюжету підживлюється й гостротою людських стосунків.
Аби зберегти і посилити увагу читача, Андрій Кокотюха вдається і до перевіреного прийому "обривання" оповіді на самому цікавому і переході до іншого сюжету, аби невдовзі всі ці лінії сплелись у одне. Ціле і цікаве.
Хочеться відзначити, що роман побудовано на історичному українському матеріалі, автор добре володіє і знає цей матеріал та ненав´язливо, органічно використовує ці знання у оповіді.
Історія намагань "виростити" суперлюдину – має цілу низку спроб і в науці, і в пригодницькій літературі. І тут "вовкулака" Кокотюхи має своїх "попередників" - людину-невидимку, людину-амфібію, людину-шарикова…
Автор цього і не приховує, навпаки, озвучує і використовує "на користь" романові власному.
А ще, хочу зазначити, що до самісінької "з´яви" читач не підозрює, що серед знайомих йому героїв роману приховано Гота – головного творця "вовкулаки".
У фіналі твору дещо "охолоджує" дію і збиває динаміку намагання письменника вустами Гота оприлюднити історію "творення" вовкулаки. Чим більше Гот розповідає про хід та наукові подробиці свого експерименту, тим більше у читача "зачіпок", які свідчать про наукову неможливість успіху такого жорстокого "досліду".
Ну і насамкінець, зовсім непереконливою видається "Післямова" у якій автор намагається якось пов´язати події роману та події на Майдані. Виглядає це збоку не лише непереконливо, а й, до певної міри, кон´юнктурно. Може, краще було б зовсім без "Післямови"?
Проте назагал я високо оцінив би цей роман, він є, він вийшов до читача і знайде його, безумовно.
Коментарі
Останні події
- 02.12.2025|10:33Поетичний вечір у Києві: «Цієї ночі сніг упав» і теплі зимові вірші
- 27.11.2025|14:32«Хто навчив тебе так брехати?»: у Луцьку презентують дві книжки про гнів, травму й силу історій
- 24.11.2025|14:50Коли архітектура, дизайн і книги говорять однією мовою: вечір «Мода шаблонів» у TSUM Loft
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
