Re: цензії

28.04.2025|Ігор Зіньчук
Заборонене кохання
24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій
«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мови
Джерела мови російського тоталітаризму
18.04.2025|Ігор Зіньчук
Роман про бібліотеку, як джерело знань
18.04.2025|Валентина Семеняк, письменниця
За кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
12.04.2025|Андрій Содомора
І ритмів суголосся, й ран...
06.04.2025|Валентина Семеняк
Читаю «Фрактали» і… приміряю до себе
05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
«Ненаситність» Віткація
30.03.2025|Ігор Чорний
Лікарі й шарлатани
Пісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Головна\Події\Культура

Події

29.12.2018|19:27|Богдан Смоляк

Наслухаю «Дзвін» (2018, № 10)

Суб᾿єктивно-об᾿єктивні нотатки

І на схилі року журнал не піддається інерції здобутого…

Поезія: добірки лірики Миколи Петренка, Лесі Шмигельської, Віктора Кучерука, Анатолія Черняхівського, Дзвінки Легіт; вінок сонетів Василя Рябого, розсип рубаїв Івана Редчиця; «деякі пасажі» Гесіодової поеми «Походження богів» («Теогонія») в перекладі, з передсловом Андрія Содомори. Тут є що творчо переймати, як-от: уміння ставити, повторюючи пройдене, все нові запитання – у Петренка; бути статечно щирим – у Кучерука; жити віршем як доброю думкою – у Черняхівського, Шмигельської;  припасовувати писане до щоденних ритмів єства – у Легіт; перспективно урухомлювати замармуровілу структуру класичного сонета – у Рябого; поетично концентрувати  життєву надсадність  – у Редчиця;  добре почуватись як у мікро- («труди і дні»), так і в макросвіті – у Гесіода 

Проза: колажована повість Василя Бондара, з добрими алюзіями на «Вершників» Яновського, – «Це ми, отамани…»; добірка новелет Світлани Бреславської, що їм притаманні тонка часова алегорія, з елементами психологічного сюру, медитація на рівновагу; «Психологічні арабески» малознаного віртуоза «чоловічо-жіночого діалогу» Павла Богацького, 1883–1962 (публікаційне слово Василя Горбатюка).

Злободенні матеріали: гостра стаття Василя Лизанчука «Одвічний ворог [знаємо хто] Української Церкви»; історичний шкіц Йосипа Струцюка  про його рідне многостраждальне село Стрільці, Польща; запис Ярослава Тараса розповіді його матері про своє життя, щемлива оповідка Богдана Савака про кохання юної галичанки й повстанця – як сторінки історії краю, писаної з жіночих доль.

Культурницька есеїстика й публіцистика: ювілейно-пізнавальні дописи Романа Горака (про харизматичного майстра занькічанського і всеукраїнського кону Бориса Міруса) й Оксани Захарчук (про хритиянсько-музичний феномен Артемія Веделя); пошуковий нарис Ірини Вовк, присвячений справді «відомим і невідомим» Олексієві та Кирилові Розумовським.

Есеїстика літературна, критика: розмисел Богдана Смоляка про Шекспірових Ліра і Блазня, листи Плінія Молодшого в інтерпретації Андрія Содомори, духовність інтимної лірики Оксани Лозової; штрихи Тараса Салиги до портрета Володимира Янева-поета; ознайомчий нарис Анатолія Бурдейного «Володимир Тимочко [1888–1918] – недописані картки життя» (як ілюстрація тези про важливість дослідження творчо-літературних особистостей усіх рівнів); погляд Тетяни Дігай на збірку повістей та оповідань Василя Горбатюка «Птиці над нами» (2016), позбавлену видимого оптимізму; відгук Віктора Палинського на прозу характерів і подій Богдана Мельничука (кн. «Без прикрашування: історії теплуваті, холоднуваті та… не до кави», 2017); потрактування Іваном Сварником книжки Ярослава Середницького «Генерал Павло Шандрук і антигітлерівська військова опозиція» (2016) та ролі українців у подіях кінця ІІ Світової війни.

Журнал рекламує чітко зорієнтовані на масінтерес книжкові новинки видавництва «Апріорі»: Конан Дойл Артур, «Шерлок. 1 сезон»; Ламотт Енн, «Пташка за пташкою: порадник з письменництва та життя загалом».

У мистецькому блоці – малярство Анатолія Буличева і фахове представлення Романом Яцевим творчої філософії та практики цього майстра «умовно-конструйованого простору»; вигадливо-конкретні екслібриси Ігоря Бондара, які супроводять поезію. 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

02.05.2025|13:48
В’ятрович розкаже, як перемогли «велику вітчизняну» в Україні
01.05.2025|16:51
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
01.05.2025|10:38
В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
30.04.2025|09:36
Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
29.04.2025|12:10
Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
29.04.2025|11:27
«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
29.04.2025|11:24
Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
29.04.2025|11:15
Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
24.04.2025|19:16
Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
24.04.2025|18:51
Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата


Партнери