
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
7 запитань письменнику: Галина Ткачук
Галина Ткачук – дитяча письменниця української «нової хвилі», якщо так можна означити орієнтацію у вітчизняномудитліті на інтертекстуальність, інтелектуальне письмо, достовірність дитячого голосу і свіжість мови.
Тексти Галини відомі і дорослим, і юним читачам в Україні. Сьогодні на Читомо маємо нагоду зазирнути у творчу майстерню авторки.
1. Назвіть книжки, які ви написали.
Я видала дві збірки поезії: «Біле благо» (моя перша книжка, написана в дитячому віці) і «Я та інші красуні”.
Дві книжки короткої прози: «Славка» та «Найкращі часи».
Дві повісті для читачів від восьми років: “Вікно до собаки» та «Вечірні крамниці вулиці Волоської».
І дві книжки для читачів-початківців: «Великодній пікнік» та «Гойдалка під кленом».
А також одну таємну книжку страшних історій, яка ось-ось вийде друком.
2. Що для вас означає термін «дитяча література»?
Дитяча література – це цілий світ, в якому мені цікаво. Це мій спосіб думати про нашу культуру і мій місток для розуміння інших культур. Зрештою, дитяча література – це моя улюблена справа.
3. На які теми вам найскладніше писати? Чому?
Як на мене, найскладніше в межах кожної теми обрати такий підхід, таку форму, яка би пасувала для мого авторського бачення, голосу і стилю. Для мене усе дуже тісно пов’язано: тема, жанр, форма, голос, герой, стиль, художні засоби. Поки я не відчую, що бачу певну точку, де все назване може зібратися і зазвучати більш-менш гармонійно – я не беруся писати.
4. Уявіть час як 100-відсоткову шкалу. Cкільки відсотків ви відводите читанню і скільки – письму?
Мабуть, за такою шкалою, 95% часу іде на читання, слухання, міркування, обговорення і 5% – на письмо. У цьому плані я зануда і, зізнаюся, цього літа на Підлітковій літературній школі навіть відмовляла юних авторів від наміру написати роман за тиджень. Бо орієнтувалася на себе, яка може читати-думати-обговорювати тиждень, а потім написати одну сторінку.
Однак, коли я все це виповідала юним майстрам пера, поруч сидів письменник-фантаст Володимир Арєнєв, і він подивився на мене дуже суворо. Відтоді я остерігаюся наполягати на правильності мого підходу до цієї справи, але, оскільки ви вже спитали, то я чесно відповіла.
5. Які книжки допомагають вам у творчій роботі?
Майже всі (сміється). Якщо ж серйозно, то під час роботи над певною книжкою я люблю створити довкола неї певне смислове поле читання: читаю наші та зарубіжні книжки цього жанру, відповідні літературознавчі праці. А потім коло стає все ширшим і все менш передбачуваним: поезія, література факту, мотиваційні книжки, статті-лонгріди – усе, що зачепилося за якусь нитку навколо моєї роботи. Це як хмара, яка наростає-наростає – аж поки не гримне грім і не з’явиться блискавка. А грім і блискавка дуже допомагають у творчій роботі (сміється).
6. Опишіть ваше робоче місце.
Сосновий письмовий стіл біля вікна, за яким видно трошки Києва, трошки лісу, багато неба і зовсім трошки Дніпра.
7. Ким із літературних персонажів ви могли б бути?
Із персонажів, які є в моїх книжках, могла би бути білкою Рататоск. До речі, у страшній книжці, яка має з’явитися найближчим часом, героїня найбільш моторошної історії про вовкулаків – я (тобто, за текстом, Галюня). Бо з такою халепою краще розбиратися самотужки, а не підставляти невинних героїв.
А загалом, звісно, це жарти, бо, як на мій смак, приміряти на себе якусь уже описану історію – це як заходити у клітку. Мені здається, одне з найважливіших значень читання сьогодні – це відчуття багатоманітності та багатоваріантності нашого життя. Сучасний світ дає нам мрію про унікальну індивідуальну долю, неповторну ні за яких обставин і тим цінну. Тож ця ідея мене надихає.
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем