Re: цензії

15.05.2025|Ігор Чорний
Пірнути в добу романтизму
14.05.2025|Валентина Семеняк, письменниця
Міцний сплав зримої краси строф
07.05.2025|Оксана Лозова
Те, що «струною зачіпає за живе»
07.05.2025|Віктор Вербич
Збиткування над віршами: тандем поета й художниці
07.05.2025|Ігор Чорний
Життя на картку
28.04.2025|Ігор Зіньчук
Заборонене кохання
24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій
«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мови
Джерела мови російського тоталітаризму
18.04.2025|Ігор Зіньчук
Роман про бібліотеку, як джерело знань
18.04.2025|Валентина Семеняк, письменниця
За кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів

Літературний дайджест

31.07.2017|08:25|Gazeta.ua.

"Моя колишня народила від іншого двох дітей. Вона не бачила, як я ковтав жмені таблеток"

Збірка оповідань та есеїв "Parasol" вийшла у львівському "Видавництві Старого Лева". Упорядниками книги стали Іван Рябчій та Андрій Єрмоленко.

"Parasol" – це соціальний арт-проект про "межові стани". У центрі книжки проблематика паліативної допомоги (підходу, що дозволяє полегшити життя важкохворих пацієнтів та їхньої родини - ред. Gazeta.ua./a>) в Україні. Це чотирнадцять текстів відомих українських письменників та публіцистів: О. Бойченка, А. Леухіної, Г. Крук, М. Кіяновської, Ю. Яреми, С. Жадана. О. Короташа та П. Коробчука.

Назва книги обґрунтовується просто – парасолька є усесвітнім символом паліативної допомоги. Кожен учасник проекту визначає для себе сам, що є його парасолькою, тобто засобом захисту та підтримки.

Громадська діячка Анастасія Леухіна у своєму тексті "О смерти без суеты: история моей бабушки или почему паллиативный уход на дому лучше любой больницы" розказує одну з найкращих історій цієї книжки. "Мы прожили с умирающей бабушкой дома три месяца, мы били рядом, когда она умерала", – пише авторка. – "Меня задевает то, что мы тратим невероятные суммы на свадьбы и памятники на кладбищах, на празднования дней рождений и религиозно-государственных праздников, но не готовы инвестировать ни копейки в достойные условия для умирающих людей".

Зачіпає за живе історія боротьби з туберкульозом публіциста та письменника Павла Коробчука. "Дівчина, яка пішла від мене до іншого хлопця, народила від нього двох дітей, вони давно одружені. Я її не бачив десять років, а нещодавно ми перетнулися на концерті знайомого гурту. Вона продавала прикраси ручної роботи, казала, що я гарно виглядаю. Авжеж, гарно, подумав я. Вона не бачила, як я плакав кілька днів під деревом на Лісовій, коли я її чекав кілька днів поспіль. Вона не бачила мої синці після того, як мене побив її хлопець. Вона не знала, як це, коли в тебе туберкульоз. Вона не бачила, як я щоранку ковтав жмені таблеток".

Кожна з авторів соціального арт-проекту "Parasol" ділиться з читачами своїм досвідом, як сприймати події у нашому житті по-філософськи. І хоч тема, розкрита в книзі не є оптимістичною за своєю природою, але найкраще, що залишається після прочитання – це усвідомлення, що не варто боятися свого тіла, своїх почуттів і переживань. А смерть є таким же важливим складником нашого життя, як і народження, одруження та народження дітей.

Подібна література є доволі затребуваною у суспільстві, оскільки дає відповіді на питання, які рідко хто із здорових і життєрадісних людей ставить перед собою – як знайти у собі сили з гідністю пройти останні дні і години власного життя або життя близьких.

Один із яскравих прикладів паліативної літератури – книжка "Будь дивом" Реґіни Бретт, двічі фіналістки Пулітцерівської премії. Журналістка пише, що їй довелося миритися з власним онкозахворюванням, навчитися жити просто і мудро. Вона не відчуває дискомфорту через ті зміни, яких їй довелося зазнати після ампутації молочних залоз.

Автор післямови до книги "Parasol" літературознавець Дмитро Дроздовський зазначає, що протягом останніх двох років йому доводилося зблизька бачити, як письменниця Світлана Костюк виборювала в онкохвороби кожний день життя. Світлана розуміла, – зазначає він, – що кінець близько, усвідомлювала, що подолати хворобу не вийде. Проте змогла відкрити для себе надзвичайно важливе правило щасливої людини: жити кожним днем, проживати його так, ніби цей день останній.

Володимир Грисюк



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

16.05.2025|15:50
«Танго для трьох»: він, вона і кґб
15.05.2025|10:47
Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
14.05.2025|19:02
12-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
14.05.2025|10:35
Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
14.05.2025|10:29
У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
14.05.2025|10:05
Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
14.05.2025|09:57
«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
09.05.2025|12:40
У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
09.05.2025|12:34
Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
07.05.2025|11:45
Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»


Партнери