
Re: цензії
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
- 07.05.2025|Ігор ЧорнийЖиття на картку
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
Видавничі новинки
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
Літературний дайджест
Кудкудакалки, ґелґотунчики тощо
Сергій ПАНТЮК. Тимко і ґелґотунчик Шкода / Ілюструвала Світлана Сова.– Київ:Фонтан казок, 2016. – 56 с.
Втеча з міста – точка відліку для справжніх пригод, які позбавлені шуму мегаполісу, загазованого повітря й різноманіття ґаджетів. Сергій Пантюк ділиться із читачем таємницею перебування серед сільського господарства. У тітки Люсі та дядька Григора своя ферма зі стайнею, хлівом, свинарником, стодолою, садом, грядками, городом та пшеничними полями, густозаселеними жителями, яких звичайні діти з міста бачать або на картинках у книжках, або в зоопарках. А тут до всього можна доторкнутися, все посмакувати та ще й намалювати, бо ж головний герой Тимко любить все побачене відтворювати на папері.
Ферма Сергія Пантюка – інший світ, у якому героєві-читачу належить пройти випробування, знайти друзів і подорослішати. Особливість повісті – проведення паралелей між сучасним урбаністичним і традиційно-господарським світами.
Останній серед сучасних дітей міста часто сприймається як щось примітивне й старомодне. Але читаючи, ловиш себе на думці, що тут поруч із городом, стодолою та хлівом є портативний інкубатор Пі, герой твору хоче забрати із собою до міста гусеня, щоб гратися з ним у комп’ютерні ігри, а родичі-власники ферми користуються як возом із запряженими кіньми, так і різноманітною сільськогосподарською технікою у вигляді тракторців і навіть вантажівки. Такі деталі дають змогу впізнавати знайомі сучасно-прогресивні речі й роздумувати про те, що ферма – не чарівна далека країна, а близька й реальна, у якій ми можемо жити, споглядати, а чи й бути учасниками.
Основна сюжетна лінія – дружба Тимка із ґелґотунчиком Шкодою, себто гусеням, яке було неймовірно рухливим і допитливим, через що одразу втрапило в поле зору хлопчика. Окрім ґелґотунчиків, у творі присутні ще й інші кумедні назви світської птиці – курчата стали «кудкудакалками», каченята «крячками» і тільки індичатам герой не зумів придумати дотепної назви. Усі вони з’явилися на світ за допомогою портативного інкубатора, а виховувалися в тих птахів, які не мають свого виводку. Себто каченята можуть бути під опікою в мами-гуски, курчата – в качки, а гусенята – в індички.
Тимко з радістю малює Шкоду в різних цікавих місцях – той плаває в кориті, сидить на кабачку й навіть на голові у сплячого Рекса. Та одного дня друг-ґелґотунчик зникає.
Перш ніж дізнатися таємницю зникнення, підготуйтеся пояснити дитині, що таке «суб’єкт», «натяк на іронію», «естетичне наснаження» і звісно «континґент», які трапляються в тексті, адже «Тимко для себе відзначив, що дядько Григір розмовляє майже так само як тато – вживає багато довгих і розумних слів». Ну й безумовно, шукайте родичів чи знайомих із обійстям у селі, а чи й справжньою фермою, адже після знайомства з ґелґотунчиком Шкодою і Тимком утаємничений читач неодмінно захоче побачити цю казкову країну на власні очі.
Олеся Дибовська
Коментарі
Останні події
- 16.05.2025|15:50«Танго для трьох»: він, вона і кґб
- 15.05.2025|10:47Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
- 14.05.2025|19:0212-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
- 14.05.2025|10:35Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
- 14.05.2025|10:29У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
- 14.05.2025|10:05Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
- 14.05.2025|09:57«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
- 09.05.2025|12:40У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
- 09.05.2025|12:34Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
- 07.05.2025|11:45Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»