Re: цензії

27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
25.06.2025|Ігор Зіньчук
Бажання вижити
22.06.2025|Володимир Даниленко
Казка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
17.06.2025|Ігор Чорний
Обгорнена сумом смертельним душа моя
13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Звичайний читач, який став незвичайним поетом
12.06.2025|Ігор Зіньчук
«Європейський міст» для України
07.06.2025|Ігор Чорний
Сни під час пандемії
03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Каміння не мовчить: контур герменевтики

Літературний дайджест

Остап Сливинський: «За кожним віршем ховається видима історія і невидима – щось, для чого тобі забракло слів»

У львівській Книгарні «Є» відбулася перша презентація нової поетичної книги Остапа Сливинського в художньому оформленні Леся Панчишина «Зимовий король». До збірки увійшли як нові віршові історії, так і вже відомі читачам. Разом із модераторкою зустрічі Гаською Шиян говорили про самокритику, літературні транси та важливість недоговореного. До вашої уваги кілька цитат автора.

Що не зумів Адам, проте зміг король: «Поетична книжка має приносити естетичне задоволення, читач повинен хотіти взяти її зі собою. Не особливо орієнтуюся у пластичних видах мистецтва, тому зовнішній вигляд збірки повністю довіряю видавництву. Лиш раз було, що забракував обкладинку – а до книги "Адам", вона зібрала у себе усі кліше-уявлення про "львівського автора": трамвай, бруківку, вежу Корнякта і таке інше... А тут мені приходили короткі месиджі від головної редакторки "Видавництва Старого Лева" на кшталт: "Художник малює дерева". Я уявляв, як ці дерева виростають, і жодним чином не втручався. А коли побачив їх, то заблукав у цьому психоделічному лісі..."Зимовий король" – найкрасивіша моя книжка».

Про відтінки смаків і насолод: «Подруга якось порівняла поетичну книгу з коробкою цукерок. Гадаю, це дуже влучне порівняння – ви не їсте усю коробку одразу, дістаєте по одній цукерці, смакуєте, насолоджуєтеся. Так і з віршами».

Про допінги: «Я залежний від музики: пишучи, завжди щось слухаю. Можу місяць прослуховувати один й той самий трек, і щоразу чую в ньому щось нове. Мабуть, хтось би збожеволів від такого, а я постійно знаходжу в одній композиції щось цікаве».
 
Коли вірш, дещо більше, ніж вірш: «Вірш як жанр – наче вершина айсберга. За кожним віршем ховається видима історія і невидима – щось, для чого тобі забракло слів».
І ще трохи про допінги: «Ми живемо у світі фрагментаризації, фастфуду та високих швидкостей. Нам бракує часу на все, зокрема і на читання. То чому ж люди так люблять читати романи, а проза популярніша за поезію? Річ у тім, що нам потрібен "наративний транс", хочемо, щоб оповідь нас "залила". Проза сама "веде" читача, нам не потрібно нічого доповнювати й домислювати. А для того, щоб досягти трансу від вірша, у нього потрібно інвестувати свої зусилля. Мабуть, тому людям без фантазії і бекґраунду складно розуміти поезію. Це як із різними видами наркотиків: від канабісу майже усім однаково добре, мислення працює мілко, проте ти позбуваєшся душевного тягаря. Тоді як тріп від галюциногенів залежить від безлічі факторів, а найбільше від того, що коїться в голові у того, хто їх вживає. Вірш – це галюциноген, який привідкриває людині те, що вже у ній закладено».
 
Про процес: «Починаю писати, коли у голові вже є готова історія, коли точно знаю, що й про кого я хочу розповісти. Це свого роду оповідання у віршовій формі».
Про важливість контекстів: «Є деякі речі, які мені як автору важливо сказати. Але, якщо говорити від першої особи, вони звучатимуть претензійно і фальшиво. Проте, якщо сказати від імені персонажа – вони стають переконливими, бо перетворюються на частинку особистісної історії. У вуста персонажа можна вкласти щось банальне, наївне – і воно набуває актуальності та цікавих відтінків завдяки особистості героя й контексту».
 
І про самокритику: «Поет мусить бути істотою самокритичною, інакше ризикує стати смішним та пафосним».


Додаткові матеріали

12.09.2018|14:59|Події
Програма подій «Видавництва Старого Лева» на 25 Book Forum
25.08.2018|13:20|Події
Програма подій «Видавництва Старого Лева» на 25 Book Forum
14.06.2018|15:34|Події
Фестиваль «Острів Європа» у Вінниці. Програма
29.05.2018|09:43|Події
«Острів Європа». Програма фестивалю
05.09.2017|10:15|Події
Міжнародний онлайн-фестиваль поезії об’єднає 50 поетів з усього світу
28.08.2018|10:29|Події
Остап Сливинський презентує нову поетичну збірку у львівській Книгарні «Є»
30.01.2018|09:55|Події
У Великій Британії вийшла антологія української поезії
25.04.2013|23:03|Події
Тарас Малкович про поетично-музичні проекти, український кінематограф та новий роман Джоан Ролінг
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

01.07.2025|21:38
Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
01.07.2025|18:02
Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
01.07.2025|08:53
"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
01.07.2025|08:37
«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
01.07.2025|08:14
Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
01.07.2025|06:34
ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року
01.07.2025|06:27
Українська письменниця Євгенія Кузнєцова у лонглисті престижної премії Angelus
29.06.2025|13:28
ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
26.06.2025|19:06
Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
26.06.2025|14:27
Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва


Партнери