Re: цензії

22.04.2024|Ігор Чорний
Розтікаючись мислію по древу
08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень

Літературний дайджест

19.12.2019|13:59|VOGUE

Що читати: найцікавіші книжки грудня

Кожного місяця VOGUE.ua готує підбірку з найцікавіших книг про культуру. У грудні будемо читати про креативність, сучасне українське мистецтво та красу, що лікує.

“Перманентна революція”, Аліса Ложкіна; Art Huss
 
Перша книжка кураторки та мистецтвознавиці Аліси Ложкіної коротко описує історію українського мистецтва за умовних сто років: від модернізму до сучасності. “Перманентна революція” – це те, що на думку авторки відбувається з мистецтвом в Україні постійно: нові стилі з’являються і зникають, або залишаються непомітними.  Вмістити модернізм, авангард, бойчукістів, мозаїки, Паркомуну та сучасність в 500 сторінок – складно. Проте, Ложкіній вдається описати процеси так, аби в кінці склався пазл українського мистецтва. Книжка написана легко та без академізмів, але авторка наголошує, що “Перманентна революція” – не об’єктивна: Ложкіна згадує та описує ті процеси та імена, які особисто вважає важливими. Робота не претендує на формат повного довідника художників та стилів, але може стати настільною книжкою для тих, хто лише починає знайомство з українським мистецтвом.
 
Давід Фоенкінос – відомий французький письменник. Майже кожна його книжка – це бестселлер, що і не дивно, адже його сюжети мають дуже несподівані повороти. “До краси” оповідає про Антуана Дюріса, успішного та відомого мистецтвознавця, який обриває всі зв’язки і влаштовується доглядачем в Музей Орсе. Йому завдає болю щось більше, ніж особисті проблеми, але Фоенкінос не відкриває всі карти одразу. Можна сприйняти цю книжку, як красиву і сумну історію, або як непряму пораду знайти розраду у мистецтві. “Для Антуана споглядання краси було ліками від потворності. Він завжди таким був. Коли йому було погано, він ішов до музею. Щось прекрасне залишалось найкращою зброєю проти крихкості”. “До краси” – хороша книжка для вихідних.
 
“Креативність та інші фундаменталізми”, Паскаль Ґілен; IST Publishing
 
“Креативність” згадують постійно і всюди: від дизайну до менеджменту. Мовляв, все має бути креативним, постійно новим та інноваційним, а ідеї – це найбільша цінність. Та чи насправді все так гладко з цим поняттям? Відомий соціолог мистецтва Паскаль Ґілен розмірковує про те, коли і як саме креативність стала “вимогою сучасності” і чому в ній є мінуси. "Креативність та інші фундаменталізми" побудована як восьмиденна подорож, що розгортається між кінцем 1980-х і початком 2010-х років, та у якій Ґілен ілюструє, як змінювалась креативність під впливом різних суспільних процесів. Варто прочитати, аби зняти рожеві окуляри з приводу креативних індустрій.
 
“Повернення реального”, Гел Фостер; IST Publishing
 
Гела Фостера, ймовірно, ви знаєте як співавтора великого довідника сучасного мистецтва під назвою “Мистецтво з 1900 року. Модернізм, антимодернізм, постмодернізм” (2004).  Книжка “Повернення реального” Гела Фостера починається з розповіді про історичний авангард, а завершується оригінальним баченням сучасної ситуації. Автор розглядає ці практики з 1960 року і перевпорядковує стосунки між довоєнним і післявоєнним авангардом. Фостер припускає, що зараз ми стаємо свідками повернення до реального – до мистецтва і теорії, які ґрунтуються на матеріальності реальних тіл і соціальних місць. Це перша книжка арт-критика та мистецтвознавця українською мовою.
 
“Оця Марія звірів малювала”, Світлана Тараторіна; Видавництво Видавництво
 
“Оця Марія звірів малювала” – перша художня книжка про Марію Приймаченко для дітей. Вона розповідає про маленьку дівчинку з села Болотня, яку від хвороби рятують фарби та уявні мешканці лісу. Книжка є продовженням двотомника “Це зробила вона” і першою книжкою із серії “Дівчата можуть все”. Авторка Світлана Тараторіна для написання провела дослідження творчості та біографії художниці, а ілюстраторка Наталія Левицька надихалась картинами Марії. “Оця Марія звірів малювала” ще раз нагадує нам, що уява може все і варто боротись, навіть коли твій світ руйнується вмить.


Додаткові матеріали

Десять кращих українських книжок 2019 року
Ольга Карі: «Робота над книжкою дала мені найголовніше — мову й ідентичність»
Сергій Жадан: Прощавай, зброє
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери