Re: цензії

24.11.2025|Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор
«Казки навиворіт»: Майстерне переосмислення народної мудрості для сучасної дитини
23.11.2025|Ігор Зіньчук
Світло, як стиль життя
21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук
Світлотіні свободи
18.11.2025|Ігор Чорний
У мерехтінні зірки Алатир
17.11.2025|Ігор Зіньчук
Темні закутки минулого
Лірика поліської мавки
08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Світлойменність
05.11.2025|Віктор Вербич
Коли життя і як пейзаж, і як смерть
Галичани та духи мертвих: історія одного порозуміння
04.11.2025|Надія Гаврилюк
“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка

Літературний дайджест

18.01.2013|06:38|Gazeta.ua.

"У нашій інфантильній літературі трагедій часто бояться" - Степан Процюк видає нову книжку

У лютому луцьке видавництво "Твердиня" під однією обкладинкою видасть дві повісті письменникаСтепана Процюка- психологічну, змальовану жорсткими фарбами, любовну історію "Гілочка і Муркотастик" та повість "Бийся головою до стіни".

В основі останнього твору - історія стосунків батька і сина.

"Я показав не світлу сторону цих стосунків, а їхній негативний "зворотній бік Місяця", - розповідає автор. - Адже у сім´ях є і насильство, і жорстокість, і садизм стосовно дітей. Все починається з банальних речей, коли батьки мають претензії до дітей, і навпаки. У повісті є частково мій досвід, але і досвід багатьох інших людей. Йдеться про те, як син зумів пробачити батька. Історія починається з моменту, коли син був дитиною. В кінці бачимо смерть батька. Син два роки намагався батька врятувати. Той за радянських часів був політв´язнем через патріотичні переконання. Йому багато коштувало не стати стукачем, і це частково підірвало його нерви. Я намагався передати трагедію особистості батька, "анатомію" його вмирання. Кажу, "анатомію", бо згасання людини розписано буквально, її відцвітання, зледеніння. У нашій інфантильній літературі таких тем часто бояться, бо незручно, бо легше вдавати з себе дурника. Ми дотепер маємо певний культ блазенсько-карнавальної літератури, гуморесок, анекдотів. А відчуття трагічного зазвичай відсутнє".

Степан Процюк каже, що проза, де автори звертаються до трагедійних сторінок життя, має приховану небезпеку - може перетворитися на жалісливий щоденник.

"Кожен має, що розказати - і трагічного, і спокійного, і смішного. Письменнику важливо писати універсальні речі. У цьому полягає талант. Коли люди кажуть, що в моїх книжках упізнають себе, для мене це найбільший комплімент, - продовжує письменник. - Коли пишу, перебуваю поза добром і злом. Я поза межами етичних оцінок, бо хто я такий, щоб судити чи возвеличувати героїв? Під час писання не відчуваю піднесення, але і не мучуся. Це як анестезія. Тоді мною рухають певні космічні енергії. Просто текст йде - і все. Інколи перериваюся на цигарку чи каву".
Анна БАЛАКИР


 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

24.11.2025|14:50
Коли архітектура, дизайн і книги говорять однією мовою: вечір «Мода шаблонів» у TSUM Loft
17.11.2025|15:32
«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
17.11.2025|10:29
Для тих, хто живе словом
17.11.2025|10:25
У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
16.11.2025|10:55
У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
13.11.2025|11:20
Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
08.11.2025|16:51
«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
05.11.2025|18:42
«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
04.11.2025|10:54
Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
03.11.2025|18:29
Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики


Партнери