Електронна бібліотека/Щоденники
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 розмірковуючи про безсмертя. І чи не про цей незбагненний феномен ідеться в нашій  наскрізь містичній казці «Ох», де її героя кілька разів спалюють, а відтак він кілька разів помирає, з кожним черговим воскресінням стаючи все моторнішим та вродливішим? А може, досконалішим? А відтак християнська доктрина стосовно страшного суду не має жодних підстав... Отже, й таку доволі моторошну пані, як смерть, можна мати за складову біологічного поступу, ба навіть оптимізму. За момент, сказати б, перезавантаження машини життя.   
       Моя роль у літературному процесі , як доречно сказав про так зване  витіснене*, себто моє  покоління Іван Андрусяк, виконувалася не на кону, а в кочегарці театру : в той час як на кону відбувалося дійство за соцреалістичним сценарієм, в «кочегарці» неухильно реалізовувалася  модерністська концепція, себто  в черговий  раз   збиралося і в міру моїх сил  підіймалося на Сизіфову гору   каміння, котре, власне і є вільним радикалом самої гори.  Іноді коштовне, іноді – не все ж сапфіри та діаманти –   звичайне каміняччя.   В українському письменстві майже всього ХХ сторіччя, як складової совєтської літератури, модернізму,  з відомих причин, по суті й не було.  Слушно зауважує Олександр Шарварок (майже мій земляк,  родом з Баришівки , а це за якихось 15 – 20 кілометрів від Переяслава)  у   ґрунтовній, як на поета, розвідці про злочини   Павла Тичини супроти свого народу, української літератури в  період  розгулу комуністичного режиму , можна сказати, не було, натомісць була совєтська література писана українською мовою. Звісно, це  може   дещо категоричне твердження стосується не лише Тичини, а й   віршників, котрим несть числа.  Відтак, продукцію соцреалізму  навіть з довжелезною низкою  застережень   навряд чи й можна називати   красним письменством.   Проте ця прикра обставина не завадила  модернізмові  саме вчасно завітати і в наші краї , чи то пак пробитися з-під покладеного ідеологами соцреалізму асфальту, себто він, як мовиться, не забарився. Адже не тільки світу, що в вікні, бо, якщо не було  українського модернізму, себто постійного творчого експерименту ,  то  існувала неперервна  світова практика   модерністського письменства. А крім того, був український самвидав, принаймні він існував кілька десятків років перед розпадом   СССР. Тож   модернізм  – шлях Сізіфа з гори по втрачений тягар –  справді не забарився, і київські видавництва, на кшталт комсомольської «Молоді» чи спілчанського «Радянського письменника»,  передчуваючи загрозу   експансії  правдивого модерну (про таку   провокативну річ   як  постмодернізм в ті часи ще не йшлося), своєрідної ревізії певного періоду духовного існування, маючи його за складову так званої буржуазної ідеології, не знаючи до пуття, що воно таке і звідки чекати на свої голови дамоклового меча, перетворилися на своєрідні фортеці, аби відбивати наскоки  єретиків від літератури.  Їм, як міг, допомагав КДБ, маючи в резерві безрозмірний ҐУЛАГ.  Захланне   літературне болото  не збиралося  втрачати свої позиції. Поясню це твердження на власному досвіді. Коли я за кілька років до розвалу Союзу подав рукопис віршів до «Радянського письменника», включивши до того рукопису розділ з симфорами, на мою голову у вигляді закритої рецензії посипалися звинувачення й прокльони. Рецензент, а це такий собі    конформіст Леонід Горлач,  поет,    трудяга на ниві  соцреалістичного гетто, певно ж, на замовлення фортечних зверхників (редакцією поезії завідував Олесь Лупій)  , звинувачував мене у всіх   гріхах, а вичерпавши   наявні у «фортеці» арґументи, спитав не відомо в кого, чий я їм хліб і чи відчуваю я відповідальність перед народом і партією.  А надто перед партією… Я проковтнув ту гірку пігулку і через якийсь час  знову подав рукопис до того ж видавництва. «Фортеця» не здавалася. Моєму редакторові, а ним був  поет  Василь Осадчий,  доручили зібрати підписи  в так званих   провідних майстрів так званого поетичного цеху СПУ, аби мати підстави для проголошення анатеми й відлучення мене від літератури, щоб я надалі  в літпроцес   і не потикався. Василь  мусив ходити з моїм рукописом від квартири до квартири, збираючи у спілчанських авторитетів  підписи. Підписалися під анатемою  всі , окрім одного. Тим винятком був поет Захар  Гончарук . А саме він на той час   очолював спілчанську секцію поезії. Що робити? І мій земляк Володимир Коломієць –  на той час завредакції поезії в «Радянському письменнику» – мусив дати  мій  рукопис  на повторну рецензію. Повторно рецензував    поет  комсомольського гарту, колишній інструктор  ЦК Компартії України Петро Перебийніс. І рецензія, на моє здивування, була позитивна, себто схвальна. Щоправда, не тому, що товариш Перебийніс був аж  надто  лояльний до тих, хто розкидає з такою запопадливістю кількома поколіннями конформістів зібране   каміння, оголюючи кратер до певного часу погаслого вулкану. Річ у тому, що я, вдруге подаючи до видавництва   рукопис, заздалегідь повилучав з нього усі вірші із самвидавської збірки «Симфори».
Останні події
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
 - 27.10.2025|11:2010 причин відвідати фестиваль «Земля Поетів» у Львові