
Re: цензії
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
- 07.05.2025|Ігор ЧорнийЖиття на картку
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Новини
Дмитро Лазуткін. «Колядки і вальси»
У часи, коли нічого немає нового під сонцем, а слова для опису вторинної сировини сказані давно, залишається єдиний вихід — конструювати образи в приватний спосіб, перетравлювати дійсність, застосовуючи власні ферменти, виспівувати своїм голосом і танцювати під свої ритми.
Таке подибуєш, неполінувавшись прочитати книжку Дмитра Лазуткіна «Колядки і вальси».
«Поезія — тонка матерія. Вона створюється з вітру, з вогню, з деталей і дрібниць. Тут важлива міра власної присутності не тільки у тканині тексту, але й в його поєднанні з оточуючим світом — наскільки ти провідник тепла, наскільки ти органічний — це важливо», — каже Дмитро Лазуткін.
У збірці — тексти різних років, переклади й тексти пісень. Поет розповідає про неї так: «Це книга для тих, хто знає мене як лірика періоду «добрих пісень про поганих дівчат», і водночас — можливість познайомитися з експериментальними поезіями «Бензину» і «Солодощів для плазунів».
«Колядки і вальси» — це ява цікавого сполучення сакрального та побутового і того, як воно вгортається у слова. Адже у чому взагалі полягає танце-спів? У коректності й злагодженості рухів і дихання. Серединного та зовнішнього. Повторів у правильних місцях, наявності ритму «ти будеш з нею разом пити небо? // ти будеш доглядати її жах?», «йдуть світи — від бою і до бою // йдуть сніги повільною ходою».
А далі так: «і ворог полює на небо в очах // а чує колядки і вальси». Від колядок, тут, певне, сакральність «повне небо страшної любові // повні відра святої води», «кажуть на Різдво // можна ходити по воді // але спасіння не гарантовано». Тлом для сакральності є побутовість. Із масивними деталями та образами «ми творимо разом велику епоху // й вона проростає крізь нас // у світлі телевізора живе змій // у світлі телевізора живе шал // у світлі телевізора живе змій // виповзає і твердне в долоні».
Інша прикметна риса — «Колядки і щедрівки» щедрі на місця, котрі хочеться цитувати й завчати напам’ять, коли образ до неможливості красивий, і, як народні мотиви, врізається в пам’ять: «і прощання рвуться наче ґудзики», «і випромінюють чайки // перший нетанучий сніг». Картинки, виписані епічні та лаконічні водночас: «конає ніч жертовним янголям // стікає з вуст плеяда однодумців // моя земля — колиска білих плям // колекція альбомних репродукцій», «дощ стає чимось більшим за дощ // за ніщо і за нас // коли кожна краплина — // захоплена юна хористка // чий оголений голос // від згуби врятовує час».
І наостанок — про кохання, розлите у віршах, але вільне від путанства й кон’юнктурності. Високе почуття у різних його проявах: «я бачив шию вашу і голубив // я цілував засмаглики плеча // і музику нічних одеських клубів // за вашими підборами вивчав», «любов це завжди останній шанс // завершити гідно чорну роботу… // знайдіть найкращого поміж нас // і вбийте лопатою цю сволоту». Та плюс ще кілька поганих дівчат, чиї підбори назавжди залишили криваві вм’ятини в його серці.
Дмитро Лазуткін народився 1978 року в Києві. Отримав освіту інженера-металурга та журналіста. Автор поетичних книг: «Дахи» (Київ, Гопак, 2003), «Солодощі для плазунів» (Київ, Факт, 2005), «Паприка грез» (Москва, НЛО, 2006), «набиті травою священні корови» (К. Смолоскип, 2006), «Бензин» (К, Факт, 2008), «Добрі пісні про поганих дівчат» (Meridian Czernowitz, К-Подільський, 2012). Лауреат літературних премій «Смолоскип», «Гранослов», «Культреванш», «Літературний Олімп» та «Русская премия». Учасник багатьох міжнародних літературних фестивалів. Друкувався в антологіях і часописах: «Метаморфози: 10 поетів останніх 10 років», «Сучасність», «Четвер», «Дві тонни», «ЛІТПОШТА», «Київська Русь», «Потяг-76» (Україна), «Магнус Дукатус Поезіс» (Литва), Red, Akcent, Tygel culture (Польща), «Освобожденный Улисс», «Вавилон», «Воздух», «Континент», «ДетиРа», «Тритон», «Руський верлібр. Итоги века», «Самое выгодное занятие» (Росія), The Wolf (США), Videria (Бразилія) та ін. Стипендіат програми Міністерства культури Польщі GaudePolonia (2004). Чемпіон України зі слему, переможець слемів видавництва «Смолоскип», фестивалю «Березневі коти». На міжнародному фестивалі «Порядок слів» у Мінську здобув титул Короля поетів. Працював спортивним оглядачем на Олімпійських іграх у Пекіні і Ванкувері, ведучим програм «У світі єдиноборств», «Про Регбі», «Чоловічий клуб» на Першому національному телеканалі. Володар чорного поясу з кемпо (1-ий дан). Майстер спорту з ушу-саньда.
Переможець Кубка Європи з елітних боїв (розділ «фулл-контакт»), чемпіон України з козацького двобою, бронзовий призер Кубка світу з кікбоксінгу та кікджитсу.
Дизайн книжки стронґовського
Дмитро Лазуткін. Колядки і вальси. Тернопіль, «Крок». 2014, - 180 с.
Коментарі
Останні події
- 09.05.2025|12:40У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
- 09.05.2025|12:34Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
- 07.05.2025|11:45Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»
- 07.05.2025|11:42Місця та біографії, які руйнує Росія. У Києві презентують книжку «Контурні карти пам’яті»
- 07.05.2025|11:38У Києві відбудеться презентація книги «Усе на три літери» журналіста й військовослужбовця Дмитра Крапивенка
- 06.05.2025|15:24«Читаємо ложками»: у Луцьку відбудеться перша зустріч літературно-гастрономічного клубу
- 06.05.2025|15:20Помер Валерій Шевчук
- 02.05.2025|13:48В’ятрович розкаже, як перемогли «велику вітчизняну» в Україні
- 01.05.2025|16:51V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
- 01.05.2025|10:38В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша