
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Тарас Прохасько: «Відкритість повинна бути дозованою, а то вона втрачає сенс»
Такої кількості відвідувачів книгарня “Є” не бачила від часів презентації “Музею покинутих секретів” Оксани Забужко.
І наче карантин у країні оголосили, а на літературному вечорі – аншлаг. Підсумок десятирічного періоду своєї творчості – збірку “БотакЄ” – презентував один зі “стовпів” української літератури Тарас Прохасько.
Значна частина “БотакЄ” – те, що уже було надруковане. А є ще й речі неопубліковані, принаймні у книжковому форматі. А от тексту із однойменною назвою у збірці немає.
- Просто слово “БотакЄ” – гарне, мені подобається, – пояснив присутнім Тарас Прохасько. – Воно є останньою відповіддю, коли інших відповідей вже не знаходиш. Оповідання з такою назвою надруковане лише в антології прози Василя Габора. Воно було написане після тривалої перерви, що настала після книги “Інші дні Анни”. Те оповідання відкрило мені новий спосіб письма, можливостей, вмінь і бачення літератури. “БотакЄ” – книга, яка складається з короткої прози, але укладається в суцільний ряд певного способу бачення, викладу, міркування. Десять років є у цій книжці.
- То у чому головна новизна книги?
- Час присутності читача у книжці впливає на те, як вона діє на нього. Я – прихильник короткої прози, але коли ти “живеш” у грубому романі кілька днів, цей час зовсім інший, ніж три хвилини у новелці. Головна новизна книжки “БотакЄ” полягає у товстизні, у ній можна “побути” довше. І це вже буде інший вимір життя – бути у цій книжці. Очевидна слабкість книжки – обмежене коло проблем, речей, питань, тем, які мене по-справжньому хвилюють і до яких повертаюся раз за разом, навіть того не помічаючи. Але навіть така слабина є новизною, бо ж щось-таки вона демонструє.
- Більшість ваших текстів – свого роду автобіографізм…
- Страшенно небезпечно підкрався колись Іздрик, написавши, що те, що я пишу, не є правдою, а лише досконало імітує правду. Не є ця книжка і все, що пишу, аж таке до кінця відкрите. Відкритість повинна бути дозованою, інакше вона втрачає сенс. Маю ще ганебні таємниці, про які наразі не хочу розповідати… Зупинився на такому автобіографічному способі викладу, де йдеться про моє сприйняття світу, бо моєю єдиною надметою як автора є розказати про такі речі, які можливі з кожним, пропускаючи їх через себе. Хотів би, щоб мій біографізм, моя історія зосереджувала читача не на тому, що розказую, а на тому, що такий спосіб мислення про себе можливий.
- Як змінювався Прохасько протягом цього десятиліття і що буде далі?
- Хотів би повернутися до подієвої літератури, писати більше про дію. Багато думав, і все, що думав, – написав. Тепер я – старший, і багато речей з’ясовано. Тепер мені хочеться зауважувати барвисті прояви життя. Далі проза буде динамічнішою, сюжетнішою. Хоча найбільша сила для мене у літературі – в словосполученнях. Кілька слів разом важливіші, ніж добре речення, плинний абзац. Керуюся таким законом: все, що може бути сказане, – воно є. Тому єдиний мій літературний прийом – не боятися сполучати слова, які видаються із зовсім різних частин життя, світу, мови…
Божена Городницька
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем