Re: цензії

28.04.2025|Ігор Зіньчук
Заборонене кохання
24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій
«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мови
Джерела мови російського тоталітаризму
18.04.2025|Ігор Зіньчук
Роман про бібліотеку, як джерело знань
18.04.2025|Валентина Семеняк, письменниця
За кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
12.04.2025|Андрій Содомора
І ритмів суголосся, й ран...
06.04.2025|Валентина Семеняк
Читаю «Фрактали» і… приміряю до себе
05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
«Ненаситність» Віткація
30.03.2025|Ігор Чорний
Лікарі й шарлатани
Пісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Головна\Авторська колонка\Поетична педофілія

Авторська колонка

Поетична педофілія

«Сьогодні була злива, метелики вмирали…» - голос Діми Лазуткіна лунав у моїй машині, заглушаючи стукіт перших крапель дощу чи, може, комах-камікадзе, що розбивалися об лобове скло. Діму можна зробити ще гучніше, поставити на паузу або перемотати назад після незрозумілого «вогнечасу» та «часоклею», бо я слухаю диск аудіопоезії «Хлопчик -Дівчинка».

Видавництво «Маузер», або простіше, я з поетом Романенком, пошкрябали потилиці і гаманці, і вирішили видати диск, де хороші поети читають хороші вірші. Ну а щоби це виглядало геть зовсім схоже на мистецтво, постановили: най читають під спеціально для їх віршів створену музику.

Чесно - я не люблю читати поетичні збірки. Мені видається протиприродним сісти, відкрити книгу поезії і прочитати її від першої до останньої сторінки. Максимум, на що здатна надихнути мене сучасна українська поезія – це випадкове вихоплення з книжкової полиці, відкриття на довільній сторінці і мляве ворушіння прекрасного у зашлакованому організмі після раптового «ці тексти існували споконвіку». І це при тому, що я за свій вік чула багато хороших віршів – від Іри Цілик, Галі Ткачук, Олега Романенка, Макса Лижова… Більшість моїх знайомих не підозрює про існування гарних сучасних віршів, бо з поетичними книжками у них ще гірше, ніж у мене, а на поетичні акції ходять самі тільки поети.  Отже, хтось має це зробити: оті всі поети на одному диску, який можна слухати в плеєрі, в машині чи під настрій на кухні, готуючи борщ. Ідея не нова – резонно зауважите ви,- Андрухович був, Жадан  ось - але  – додам я – ми взяли на приціл широку аудиторію, для чого назбирали побільше різних поетів і зовсім різної музики, щоб кожен знайшов щось собі, бо, погодьтеся, не всім Андрухович смакує під борщ.

«Підійди… підійди…» - тихо і загадково  кличе Галя Ткачук, я ледь не вдесяте підряд слухаю четвертий трек на диску і дивуюся: живі Галини виступи ніколи не справляли на  мене особливого враження, а тут – ну просто мурашки по шкірі, це просто геніально, голос, тембр, музика, ритм, дихання… Поети зі своїми музикантами записувалися в студії синхронно, автори текстів, відтворюючи їх у студійні мікрофони, намагалися вхопити ритм, відчути мелодику і звучати в такт – при цьому не переступаючи межі пісні і , прости Господи, репу. Хоча, Вова Борисов… Втім, У Вови Борисова поважна причина – він фронтдядько реп-гурту. Хоча такий самий фронтдядько Павло Нечитайло стримав свої співочі таланти і все ж таки примудрився звучати на диску як поет.

Дівоча половина проекту назбиралася зовсім різна, в тому числі у сенсі поетичного досвіду. Візьмімо мене. Ну добре, не берімо, а просто проаналізуємо представлені мною треки. Вірші – тверда трієчка, у виконанні не так щоб дуже помітні довгі роки служби перед радійним мікрофоном, музика писалася вже після того, як вірші були начитані. І чому замість Бурковської на диску не звучить, приміром, Черняхівська? Ну треба ж колись починати, тим більше я  - співзасновник видавництва, а ще у мене…у мене сестра директор школи, от!

Після треку «Моя кава» декому аж язик свербить додати таким самим, як у авторки, офіційним і діловим тоном: «Олександр Гаврилов, Ганна Мірошниченко, спеціально для П’ятого каналу». Так, Аня Мірошниченко працює журналісткою на телебаченні, так, вона тільки намацує власну стежину у хащах сучукрліту, ні, вона не номінувалася, не видавалася і не визнавалася. Зате на диску є Ірина Цілик і Софійка Сітало, переможниці, лауреатки і дипломантки.  То ж щось таке своє-присвоє ви з великою ймовірністю тут знайдете.

Дорога до Лебедина, де живуть мої батьки, неблизька. Але за всю дорогу рука так і не сіпнулася поміняти диск. Наприкінці подорожі зауважила, що вперше з часів сьомого «ве» вивчила три десятки віршів напам’ять.



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

02.05.2025|13:48
В’ятрович розкаже, як перемогли «велику вітчизняну» в Україні
01.05.2025|16:51
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
01.05.2025|10:38
В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
30.04.2025|09:36
Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
29.04.2025|12:10
Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
29.04.2025|11:27
«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
29.04.2025|11:24
Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
29.04.2025|11:15
Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
24.04.2025|19:16
Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
24.04.2025|18:51
Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата


Партнери