
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Видавництво вихідного дня: у Києві презентували «Електрокнигу»
Це паперові видання книжок молодих авторів, спочатку створених в електронному вигляді. Фахівці констатують, що українці охоче завантажують книги, але дуже неохоче за них платять. Одна з причин – брак зручної системи оплати. Тому сьогодні електронна версія видання є лише презентацією паперової.
Проект «Електрокнига» Антон Санченко, головний редактор сайту «Автура», називає «видавництвом вихідного дня» – адже його співробітники збираються лише тоді, коли хочуть видати нову книжку.
Першими авторами «Електрокниги» стали Яна Дубинянська, Галина Ткачук, Аня Гераскіна та інші. Наклади їхніх книжок невеликі. Антон Санченко каже, що долучив до проекту інших письменників лише тому, що свої книжки пише повільно. Галина Ткачук, авторка книги «Найкращі часи», жартує на цю тему:
«Взагалі, ми спочатку домовлялись про те, що кожен із нас писатиме книжку і підписуватиме її іменем Антона Санченка. Але потім, коли я написала книгу від імені птаха в пальто, Антон якось не дуже прийняв її й сказав, що не відчуває духовної єдності з цим текстом», – каже вона.
Місце книги в Інтернеті
Проект «Електрокнига» почався з того, що 2010 року Антон Санченко надумав видати свою книгу «Нариси бурси» в електронному варіанті. Але він вирішив підійти до цього процесу так само, як до паперових видань. Адже текст, викладений в Інтернеті, на думку письменника, книгою ще не є. По-перше тому, що він не редагований, а по-друге – не має читача.
«Там автори самі одне одного читають і рецензують. Але це творча майстерня, і до читача ці тексти не доходять. Ми колись раділи, коли з’явилася можливість публікації книги в Інтернеті, а потім виявилось, що це не так вже й гарно», – пояснює він.
Заразом Антон Санченко вирішив перевірити, чи може електронна книга бути так само естетично привабливою, як і паперова. І з’ясувалось, що може. Над «Нарисами бурси» працювали професійні коректори, редактори та дизайнери, і врешті-решт, створили повноцінне електронне видання. За яке, на подив автора, читачі погодились платити.
Наступну електронну книгу, «Навколосвітню подорож вітрильником наодинці» Джошуа Слокама, можна було як купити, так і завантажити із сайту. І тут з’ясувалося, що платити за електронну версію (за наявності безкоштовної) люди відмовляються, і взагалі, охочіше купують звичайну, паперову, хай навіть без інтерактивних ілюстрацій та карт.
Платять за те, що можуть тримати руках
Книжковий дизайнер та перекладач Ілля Стронґовський пояснює це тим, що здебільшого люди ладні платити тільки за те, що можуть тримати руках. Сам факт гортання сторінок уже підвищує для багатьох людей цінність паперової книги перед електронною, вважає він.
«Із піксельними (електронними) та паперовими книжками склалась така ситуація. Ти робиш піксельну книжку, вона виглядає просто чудово, всі її хвалять, радять одне одному, жодної копійки ніхто з цього не отримує, зате як рекламний локомотив вона дуже яскраво діє. Про реліз починають говорити, його можна презентувати. Платити за нього не будуть, але щойно з’явиться паперова книга, за неї радо заплатять», – каже Ілля Стронґовський.
Дизайнер вважає, що електронні книги люди не купують також через незручну систему платежів. На думку Іллі Стронґовського, правильна платформа для продажів цілком здатна зробити видання електронних книг прибутковою справою.
Окрім «Електрокниги», електронні версії видань також продають такі українські інтернет-крамниці як Obreey, «Букленд», «Кассіопея» та інші.
Євгенія Олійник
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем