
Re: цензії
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
- 06.08.2025|Валентина Семеняк, письменницяЧас читати Ганзенка
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Богдан Логвиненко: «Люблю життя за можливість ловити момент, відчувати динаміку і стрімкі зміни»
У «Видавництві Старого Лева» от-от з’явиться довгоочікувана книга журналіста та мандрівника Богдана Логвиненка. «Перехожі»— а саме таку назву вона має, — це короткі історії-портрети тих, кого автор зустрів під час своїх подорожей Таїландом, Лаосом, В’єтнамом, Малайзією та Сінгапуром.
Портрети людей живих і справжніх — без прикрас, без вигадок і художніх метафор. Богдан розповів Старому Леву, як була написана ця книжка, чому він зробив акцент саме на людях та про що будуть його наступні книги.
- У «Перехожих» ти згадуєш, що ніколи не користуєшся туристичними путівниками. Як саме готуєшся до нових подорожей і як вивчаєш нову для себе країну?
- Їдучи у нову країну, намагаюся нічого про неї не читати – не лише довідників, а й блогів, порад мандрівникам тощо… Це допомагає сформувати власне враження про країну, не посилаючись на стереотипи, чиїсь висновки чи думки. Крім того, красива картинка з Балі чи Таїланду, залита в інтернет, автоматично приводить на це місце натовпи туристів, які намагаються зробити й собі таке саме фото. Тому я уникаю якихось рекомендованих туристичних маршрутів і намагаюся вивчати країну через людей. Про це, власне, і йдеться у «Перехожих» - кожна із п´яти країн, що увійшли до цієї книги, показана різноманітними портретами.
- Але ти бувалий мандрівник, з дитинства цікавишся картографією і маєш певне уявлення про країну, куди збираєшся. Що робити тим, хто цього усього не знає?
- У кожного дуже персональний підхід до подорожей, тому намагаюся не давати порад мандрівникам. Що точно варто зробити, то це розібратися в собі: для чого ти вирушаєш в мандри? Багато людей таким чином втікають від чогось, інші – шукають відповідей на запитання. Зрештою, це порада і для самого себе. Я не можу сказати, що сідаючи на літак, завжди мав конкретну мету. Часом це теж було втечею.

- Які речі обов’язково мають бути у твоєму рюкзаку, коли ти збираєшся у подорож?
- Усе найпростіше і найнеобхідніше: телефон, документи, одяг… Тобто жодних там амулетів чи супердевайсів (сміється - авт.). Впродовж кількох місяців я їздив по Південно-Східній Азії з малесеньким рюкзачком, більшість місця в якому займав величезний ноутбук. Насправді, в Азії можна обійтися без наметів зі спальниками, але потрібно враховувати локальні умови. Наприклад, на острові Борнео є великий ризик зловити укус малярійного комара, тому репелент – обов’язкова річ.
- Зазвичай набираєш тексти через телефон?
- Так, 90% текстів з «Перехожих» написані через телефон і в постійному русі. Я навіть не можу сказати, що ця книжка написана на землі – найчастіше це був літак, корабель тощо. Намагався використати кожну хвилину вільного часу, щоб записати побачене. Майже усі ці тексти були створені у мережі й для мережі (окрім п’яти історій, які я написав спеціально для книжки), і це також накладає свої особливості: стисла форма, репортажний стиль… Зараз я пишу другу частину «Перехожих» – про Індонезію. Будуть ще європейські «Перехожі». Так от ці індонезійські тексти будуть трохи інші: більш художні й розгорнутіші, проте витримані в тому ж стилі.
- У книзі ти пишеш, що каучсерфінг в Азії більше слугує сервісом для знайомств, а азіатська кухня – не така страшна, як її описують. Які ще особливості привернули твою увагу?
- Південно-Східна Азія в принципі цікава тим, що це дуже різноманітний регіон, де сконцентровано більшість світових релігій та найпопулярніші в світі мови. Скажімо, у Сінгапурі, що за площею менший, аніж Київ, офіційними мовами є і хінді, і китайська, і англійська, і малайська… Північ В’єтнаму дуже відрізняється від Півдня, і я спробував описати, як і чому. Тобто не виїжджаючи з одного міста, можна побачити все й одразу.
А щодо кухні, то, мабуть, найнезвичніші страви були все-таки в Індонезії. Я намагаюся не їсти м’яса, але тут довелося спробувати усякого, чим мене пригощали: і собак, і крокодилів, і коктейль з кров´ю та серцем змії, яке ще б’ється.
- Реакція і «лайки» підписників у Facebook якось впливали на те, чи увійде певна історія у книжку?
- Навпаки, мені хотілося втулити туди найменш популярні історії (сміється – авт.). Бо кількість «лайків» у Facebook не завжди є показником. Часом мої улюблені історії проходять непомітно, бо у мене був нічний переліт і я виклав текст о другій ночі, або не було wi-fi і я запостив його на вихідні, коли більшість людей оффлайн... Коли я пишу про якісь абстрактні речі, свої роздуми, то кількість лайків, зрештою, не має значення. Але я дуже вболіваю за усіх своїх героїв. І мені було би дуже прикро, якби вони подумали нібито від кількості «лайків» залежить, наскільки добра їхня історія.
- Чому у своїх історіях ти зробив акцент на людях, на цих перехожих, а не на пам’ятках архітектури, природних і надприродних дивах?
- Бо страшенно хочеться у спілкуванні з деякими людьми зупинити час, зафіксувати цей момент зустрічі. Кожна історія з книжки - це перше знайомство, перше враження. Пам’ятки архітектури нікуди не подінуться ані за 10, ані за 50 років, вони статичні. А зустріч з перехожим – це один момент, і ти його або спіймаєш, або ні. Я люблю життя саме за можливість ловити момент, відчувати динаміку і стрімкі зміни: зовнішні, внутрішні. Це знімки, миттєва рентгенограма. Саме про такі моменти уся ця серія.
Додаткові матеріали
- 8 очікуваних новинок «Видавництва Старого Лева»: екранізований бестселер, роман із постів у Facebook та спогади про Скрябіна
- Іван Лопатченко: Книжці легше потрапити в телеефір, ніж у друковане видання
- «Saint porno»: жити в кайф
- Польові дослідження з українського порно
- Богдан Логвиненко написав книгу про порноактрису
- 10 новинок прози до Книжкового Арсеналу
- Секс, війна та мистецтво. 10 літературних новинок "Книжкового Арсеналу"
- П´ять книжок цьогорічного "Книжкового Арсеналу"
- Книжки року, що минув, і прогнози на 2016-ий
- Література мандрівників, або як писати про подорожі
- Дроздовський: Для «Всесвіту» ціна на переклад нобелівця часто захмарна
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025