
Re: цензії
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
- 07.05.2025|Ігор ЧорнийЖиття на картку
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
Видавничі новинки
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
Події
Олеся Авраменко: Білокур – це бренд, бо іншої такої художниці у світі немає
Авраменко О.О. Білокур. Інститут проблем сучасного мистецтва НАМУ. К.: Видавництво Горобець, 2021. 168 с.
У рамках виставки картин «КАТЕРИНА БІЛОКУР. Життя в обіймах квітів», що присвячена 120-річчю від дня народження народної художниці України Катерини Василівни Білокур і від 5 листопада 2020 р. і до березня 2021 р. триває в Національному музеї українського декоративного мистецтва (м. Київ, вул. Лаврська, 9), відбулася презентація ілюстрованого монографічного дослідження Олесі Авраменко «БІЛОКУР».
Олеся Авраменко − українська мистецтвознавиця, кандидатка мистецтвознавства, член Національної спілки художників України та міжнародної асоціації мистецтвознавців АІСА, заслужена діячка мистецтв України, що досліджує типологію українського образотворчого та актуального мистецтва другої половини 20 − початку 21 ст., авторка серії мистецтвознавчих науково-популярних видань ACCENT.
Монографія «Білокур» − чергове видання серії ACCENT, присвячене життєвому і творчому шляху народної художниці України Катерини Білокур (1900−2020). Феномен Катерини Білокур розглядається Олесею Авраменко в контексті історико-біографічних подій та світових мистецьких тенденцій 20 ст. У книзі здійснено фаховий аналіз творчого доробку художниці, висвітлено її нелегку життєву долю. Монографія написана українською мовою, назва книги, підписи до ілюстрацій, зміст і післямова продубльовані англійською мовою.
Крізь назви розділів проступають деякі аспекти концептуального підходу Олесі Авраменко до інтерпретації долі і таланту Катерини Білокур: Народжена «на Катерини»; Шевченкове «дання»; «Втеча» четверта: драматичне «Водохреще»; Квіткові композиції: таємниця вибору; Диво з листом. Оксана Петрусенко…; …Картини як молитви; «Гойдалка» життя Катерини Білокур…
У передмові, розмірковуючи над своїм шляхом до Катерини Білокур і до книги, Олеся Авраменко зазначає: «…назва монографії мала звучати одним словом, як бренд, бо іншої такої художниці у світі немає» (с. 7).
Джерельна база дослідження, над яким авторка працювала від 2015 р., окреслена у розділі «Відступ», де вона наголошує, що спершу намагалася вивчити всі матеріали до теми самостійно, а потім співвідносила свої думки із твердженнями інших авторів, що оприявнювали світові ім’я Катерини Білокур (Олеся Гончара, Тетяни Яблонської, Миколи Бажана, Василя Нагая, Оксани Забужко…). «Найбільшу злагодженість і вивіреність основним матеріалам надав письменник, мистецтвознавець Микола Кагарлицький. Саме він знайшов і акумулював найбільше, розшифрував найпослідовніше листи Катерини Білокур… Це він розкрив нам не лише її художній талант, а й літературний, і акторський, і хист дослідника-етнолога» (с. 9).
У самій книзі Олеся Авраменко прагне віднайти своєрідний «золотий ключик», «що відімкнув для свідомості художниці двері в простір фантазійних квіткових картин» (с. 39); пояснити феномен білокурівського синього кольору: «…Неймовірний синій колір більшості полотен, насичений і благородний, звучав особливо привабливо. Білокурівський синій був і лишається для мене чимось на кшталт International Klein Blue (фарба синього кольору, запатентована харизматичним, назавжди молодим французьким митцем Івом Кляйном). Але чомусь саме незапатентований білокурівський синій дотепер звучить мені камертоном у сприйнятті живопису…» (с. 7); розкодувати стильові «гойдалки» мисткині залежно від історичних обставин та її особистого досвіду.Наприклад: «У сорокові роки, коли пристрасть молитовного звернення Катерини Білокур до Універсуму була найсильніша, художниця була сповнена енергії вже набутої майстерності й передчуттів високої реалізації та визнання – її роботи були магічно-синіми й космос картин – привітно-таємничим» (с. 98).
Книга «БІЛОКУР» містить 86 ілюстрацій картин і 12 малюнків Катерини Білокур, які зберігаються в різних музеях України та приватних колекціях. Книга вийшла тиражем 500 примірників і була безкоштовно розповсюджена в усі бібліотеки (дитячі і дорослі) міста Києва, художні музеї України, школи Яготинського району Київської області та інші заклади культури і мистецтва.
Видання здійснено Національним музеєм українського народного декоративного мистецтва за підтримки Українського культурного фонду.
Додатковий наклад книги надрукований завдяки меценатській підтримці українських художників Зінаїди Кубар та Анатолія Криволапа. Видання можна придбати в крамничці Національного музею українського народного декоративного мистецтва.
Уже попереднє знайомство з першими розділами книги Олесі Авраменко «Білокур. Bilokur» засвідчує, що наукове і творче осягнення мистецтвознавицею феномену Катерини Білокур стане в один ряд із тими працями, де життя, творчість і філософія буття художниці витлумачені фахово й аргументовано.
Коментарі
Останні події
- 16.05.2025|15:50«Танго для трьох»: він, вона і кґб
- 15.05.2025|10:47Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
- 14.05.2025|19:0212-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
- 14.05.2025|10:35Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
- 14.05.2025|10:29У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
- 14.05.2025|10:05Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
- 14.05.2025|09:57«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
- 09.05.2025|12:40У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
- 09.05.2025|12:34Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
- 07.05.2025|11:45Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»