
Re: цензії
- 10.07.2025|Дана Пінчевська"Щасливі ті люди, природа яких узгоджується з їхнім родом занять"
- 10.07.2025|Володимир СердюкАнтивоєнна сатира Володимира Даниленка «Та, що тримає небо»
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Аталанта"Проза | Буквоїд
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
Події
Видавництва “Основи” та Stretovych перевидали культову працю Соломії Павличко
Видавництво “Основи” спільно з видавництвом “Stretovych” видали культову працю Соломії Павличко “Дискурс модернізму в українській літературі”. Книга вже доступна до передзамовлення.
Це — перевидання ключової монографії засновниці видавництва «Основи», чиє імʼя воно тепер носить. Довгоочікуваний “Дискурс…”, який свого часу мав ефект вибуху в українському літературознавстві, перевидається вперше за понад як два десятиліття.
У книзі авторка ретельно препарує та аналізує зразки українського модернізму — від творчості Лесі Українки, Ольги Кобилянської, Гната Хоткевича, Михайла Яцкова до представників “Молодої Музи” й “Української хати”, письменників 20-х років, найрепрезентативніших постатей еміграційної літератури 40-х років, а також Нью-Йоркської групи 60-х і 70-х років.
“Свого часу “Дискурс…” став не просто визначним дослідженням про українську літературу — його найважливіше значення у тому, що він започаткував ширшу суспільну дискусію про цінності, модернізацію та постмодерний поступ української нації на зламі історичних епох, – відзначає директор Видавництва “Основи” Андрій Вишневський.— Завдяки виразності, глибині та свіжості висловлювання у цій роботі постать Соломії Павличко стала іконічною для української гуманітаристики ще за життя. А сьогодні сміливість, свобода та гідність Соломії, перед інтелектом якої схиляли голову чи корчились від заздрощів сучасники, стають поведінковим прикладом для нової генерації українців, спраглих знання, краси та прогресу”.
Текст до перевидання готувала головна редакторка видавництва “Stretovych” Світлана Стретович, за редактуру та коректуру відповідала Анастасія Ковалишин, передмову написав літературний критик та літературознавець Євгеній Стасіневич, а дизайн обкладинки створив український художник Сергій Майдуков.
“Дискурс модернізму в українській літературі” Соломії Павличко — це хардкор літературознавства. Відвертий аналіз про хвилю успіхів і невдач української літератури, з інтерпретацією її через постмодерні стратегії. При відповіді на запитання, чому модернізм у нашій літературі був фрагментарний, несподівано можна зʼясувати питання модерности українського суспільства. Must read кожного, хто мислить українську літературу як площину для безкінечних інтелектуальних інтерпретацій. Сучасна відверта розмова про літературу починалася саме з праці Соломії Павличко. Тоді це були провокація, скандал, обурення. Зараз – це звична методика інтерпретації текстів. Сексуальність і українська література. Фемінізм чи фройдизм і українська література… Важливо знати, звідки ця сміливість аналізу, яка дає змогу говорити не лише про культуру. А розуміти, хто ми є»,— розповідає Світлана Стретович.
Коментарі
Останні події
- 14.07.2025|09:21V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» презентує цьогорічну програму
- 11.07.2025|10:28Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
- 10.07.2025|23:18«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
- 08.07.2025|18:17Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року