Електронна бібліотека/Щоденники
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 Може, з якоїсь іншої причини. Але ми його, як мовиться, побачили майже в чому мати привела.  Розговорилися, далі Плаксій і каже: «Так чого ми оце стоїмо посеред Хрещатика, ходімо, є тут одне   затишне кубельце.». Відтак, перейшовши площу Калініна  (нині майдан Незалежности), побралися трохи вгору в напрямку  Софії і хутко дісталися до  напівпідвального приміщення з  невеличким, затуманеним порохами та павутинням   віконечком угорі, де  й мешкала Плаксієва коханка. До речі, кількома роками пізніше,  вже після народження  сина,   Бориса Борисовича, вони,   побралися.  Пригадую, у тій напівтемній комірчині ми  пили дешеве вино, очевидно, єдине доступне для нас  у ті часи біле міцне, або,  як  його, зазвичай, поміж себе називали, біоміцин, і Борис у перервах між випивкою написав мій графічний портрет. Власне, ескіз. Експромт за якихось тридцять хвилин. З натурником мало схожости: похмурий молодик з міцно стисненими й не по літах сухуватими вустами. Пізніше, через багато років, либонь, чи не сорок з гаком, я той портрет використав в оформленні своєї книжки «Синус покутя», роздвоївши його на, так би мовити, сушу і воду. Загалом Плаксій писав багато портретів, і то за один, рідко за  два сеанси, але портретист з нього, принаймні, з погляду натурника, який ратує за цілковиту збіжність з оригіналом, може здатися, не вельми вправний. Один  з моїх портретів   пензля Бориса Плаксія, написаний 1971 року на хуторі Відрадному,  в напівтемній комірчині десь на дев’ять-десять квадратних метрів, я показав своїй наставниці, а нею була, і я про це вже мав нагоду звідомити, перша   дружина Миколи Бажана, знана в своєму будинкові, де мешкали здебільшого викладачі університету, котятниця  Гаїна Коваленко (в її помешканні в різні часи нараховувалося від 20 до 40 котів, причому різного віку – від старих геть беззубих до сліпих кошенят, що їх з половини доводилося топити в унітазі). І ось її вердикт: «Може, як глянете на себе ну через двадцять, двадцять п’ять років, то й знайдете якусь схожість.». Хтозна, можливо, пані Гаїна й мала слушність,  але ж, прописна істина, що митець має цілковите право, скажемо так,  знехтувати натурником, позаяк пише не лише  для нього, ба навіть геть не для нього, а задля себе і в кожному черговому портреті закодовує часточку свого уявлення про homo sapiens, реалізовує свої естетичні засади,  власне  схрещує двоє, а то й більше дзеркал. Бо якби з мірками Гаїни Симонівни підходити до поціновування  портретів пензля гротескного  Тулуза-Лотрека чи дивакуватого експресіоніста  Мунка, то цих малярів слід було б мати за звичайних фарб’ярів.  Отже, поза сумнівом, маляр, а тим паче учень Павла Філонова,  може мати й свій інтерес, використовуючи натуру, як йому заманеться,  а не з тим, аби сам  натурник та вузьке коло його знайомих  впізнавали в портреті сьогочасного  Стаса Вишенського. Тож якщо  не хочеш, аби в твій образ, якщо ти так вважаєш, робилися вливання малярової шизухи – не сідай під пензель. До речі, якось я розмовляв на цю тему  з   Михайлом Слабошпицьким і   він, якщо мені не зраджує пам’ять, сказав, що не може вважати самодостатнім митця, який десятками пише портрети можновладців. А Плаксій писав. І справді, десятками. Звісно, за якусь, можливо, навіть чималу винагороду. Писав не лише людей з натури, а й абстрактні лики святих для київських (і не тільки  київських) церков.  Хоча це не арґумент супроти маляра, адже, скажімо, Мікеланджело теж писав і робив скульптурні портрети, маючи за натуру з плоті й крови можновладців чи ефемерні історичні й міфологічні постаті на кшталт біблійного Давида. Важить лише якість робіт. Хоча   Слабошпицький все таки мав рацію: не відходячи від станка, писати десятки портретів з таких, м’яко кажучи, не вельми привабливих суб’єктів, як Кравчук, Кучма і т. ін. – то каторга...  
         За кілька днів після зустрічі  на квартирі Плаксієвої коханки ми вже втрьох – Плаксій, Бахтинський і я – вибралися до ресторану «Наталка». Його саме тоді було відкрито одразу за Києвом, при дорозі  на  початку Харківського шосе. То був так званий заклад громадського харчування в єзуїтськи  національному стилі: довга сільська хата під соломою, помальовані українським орнаментом стіни, на кілках бутафорного тину сохнуть бутафорні горщики й глечики тощо. Лелек на хаті, здається, не було.  В ресторані на нас вже чекала, на той час  студентка консерваторії, Марія Стеф’юк. У неї з Плаксієм саме починався роман, що потім   перманентно тривав десятками років.  Може, він триває й   нині, але, звісно, вже як суто платонічне почуття.  У тому ресторані того ж вечора я ближче познайомився з Миколою Воробйовим. Був там і Михайло Григорів.  Марічка Стеф’юк багато співала. Борис Плаксій багато пив. Читали вірші.Читав  здебільша   Воробйов. Я  не читав.   І то  з принципу, бо, зазвичай, коли  слухачів збирається більше трьох-чотирьох,  мені геть не хочеться декламувати. Хоча й трьом-чотирьом теж не хочеться. Позаяк я  від природи людина не публічна, то ще в  ті, тепер уже далекі, сказати б, пойняті
Останні події
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
 - 27.10.2025|11:2010 причин відвідати фестиваль «Земля Поетів» у Львові