Електронна бібліотека/Щоденники
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 нема. Як немає і самого Діми. Він переставився  на п’ятдесят восьмому році життя від ниркової недостатности.  Уже після розпаду Союзу. В нього була мрія   стати солістом оперного театру, але мрія  виявилася нездійсненною: він так і пішов з цього світу  звичайним хористом, сказати б, тенором хору. Іноді Дмитро Лящук намагався вирватися з того хору, тобто пробував перекричати усю масовку, а як наслідок – постійні конфлікти з дирекцією, а особливо  з диригентом театру Степаном Турчаком. 
            На тому місці, де був наш притулок, нині почеплено табличку з написом : «Вигул собак заборонено». ...Ночував я в тій нічліжці  рідко. Здебільша ніч  заставала, якщо не в майстерні якогось художника,  то або у двоюрідного брата   Володимира на вулиці Ломоносова, де мешкали викладачі університету, або  десь на Борщагівці на  квартирі Михайла Бахтинського, або, і то найчастіше, в Миколи  Воробйова після нашої чергової таємної вечері із смаженою на олії картоплею та пляшкою оковитої, а то   в мого колишнього однокурсника Василя Гунька, чи ще  в когось  з  численних на той час  приятелів.  В Музично-хоровому товаристві, де я  організовував  платні й безкоштовні концерти в різних так званих точках (у філармонії, консерваторії, Жовтневому палаці тощо) пробув, здається, дев’ять  місяців.  Звідти мене, і це було саме так, вигнали за… грошові махінації. Власне, ніяких махінацій не було, але в мене пропали квитки на платний концерт, причому на  чималеньку суму. Аж на сто двадцять карбованців. Якщо взяти до уваги, що моя місячна платня становила дев’яносто карбованців, то стане зрозуміло, в яку халепу я потрапив.  І зараз не можу збагнути, куди ті квитки могли подітися. Важко сказати, адже біля мене вешталося так багато голодних людей. За час «музично-хорової діяльности»,  я встиг зорганізувати кілька  музичних та музично-поетичних вечорів. До них я залучав    опальних композиторів, здебільша вихованців Бориса Лятошинського, зокрема    Валентина Сильвестрова, Леоніда Грабовського, Володимира Губу, Віталія  Ґодзяцького, Лесю Дичко...     
       Пізніше з деякими   учасниками моїх концертів, я навіть заприятелював.  Найбільше мені подобалася музика Валі Сильвестрова. У чомусь вона   нагадувала малярство Бориса Плаксія. Саме в той час   у видавництві «Музична Україна», за сприяння Мишка  Бахтинського, мені запропонували відредагувати   щорічник  «Українське музикознавство», присвячений партесному співу й причетним до нього композиторам –   Веделю, Березовському та Бортнянському. А завідувачкою редакції, де готувалася до видання та книжка, була Лариса Бондаренко,  дружина Сильвестрова.  Надзвичайно вродлива жінка: матове обличчя з величезними чорно-зеленими очима, краса, яка трапляється лише в рафінованих гебрейок. Можливо, не в останню чергу,     завдяки її вірі в Сильвестрова, її присутності в  його біографії , він   став тим, ким він є на сьогодні.  Прожила Лариса, як вона висловилася перед смертю, свої  п’ятдесят п’ять років. Коли ми її ховали, від дивовижної краси не лишилося й натяку: цироз нагло поглинув те диво.       
    Доки до  Києва наїжджав із своїх Лісників, а це десь  за 10 – 15 кілометрів від столиці,  Василь Рубан, ми майже всією  Київською школою,  за винятком  хіба що  Михайла Григоріва, котрий подався  (чи його відправили, і  нібито від СПУ)  в Ригу, і Василя Голобородька, бо він безвиїзно мешкав у своєму Адріянополі на Луганщині,  раз на тиждень  збиралися біля Київського кафе, себто на розі Хрещатика і бульвару Тараса Шевченка. Дещо пізніше — в кав’ярні   «Хрещатий яр» (інша назва тієї імпровізованої майстерні Бориса Плаксія – «Галушки»), що на самому початку Прорізної (тоді це була вулиця Свердлова): там Борис   розписував стіни, зокрема й нашими портретами. Окрім Бориса Плаксія, в «Галушках» працював художник  Валентин Сивашенко. Він робив вітражі та викарбовував на металі портрети київських князів і їхніх дружинників.  Грек за походженням, зовні скидався якщо не на небесного походження Аполона, то принаймні на посталого з флори красеня Адоніса. Через кілька років, допившись до білої гарячки, Валентин викинувся, здається, зі сходів третього поверху ресторану «Столичний», і  впав на бетонну підлогу першого поверху, але якимсь чудом не вбився. Після кількох  складних операцій, в тому числі й на мозку,  все-таки оклигав, одначе геть  втратив пам’ять і відтоді вже нікого з нас не впізнавав.  Вище по Прорізній, навпроти нинішнього «Молодого театру», була ще одна, але вже суто художня майстерня. Належала вона  Миколі Чернишу. У нього ми днювали й ночували. Як художника я його не сприймав. Малював він багато, здебільша експериментував. Та йому, як на мене, бракувало не те що  професіоналізму,  а оригінальности, яка постає з  намагання витягти з потойбіччя  небіжчика, який п’є молоде вино (перепрошую за цитату з маніфесту вожака сюрреалістів Андре Бретона, що її я вже наводив у своєму есеї про малярство Сальвадора Далі).  Але як людина був вельми товариський, хоча з непомірними амбіціями. Якось за вечірньою
Останні події
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
 - 27.10.2025|11:2010 причин відвідати фестиваль «Земля Поетів» у Львові