Електронна бібліотека/Щоденники
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 постріл. А взагалі, і я про це писав  у  редагованому мною журналі  «Книжковий клуб плюс»,  літературна премія, якщо її правдами і неправдами по кілька років поспіль  одні й ті ж люди буквально вибивають у «премієдавців» (мовиться саме про Шевченківську премію)    не є  престижною, радше  навпаки.  А тим паче, якщо одну й ту ж премію отримують сім’ями.  Йдеться не лише про політичну кон’юнктуру, скажімо, на кшталт присудження Ленінської премії   за1943 рік  подружжю –  Олександрові Корнійчуку та Ванді Василевській.  Звісно, родинні зв’язки простежуються навіть між нагородженими   Нобелівською премією, до прикладу, між такими її  лавреатами, як Альберт  Швайцер  і Жан  Поль Сартр, одначе   там   заперечень особливих не виникає, тим паче, що Сартр (по матері Швайцер) від своєї   нагороди відмовився. Та й премії в них різні: Сартрова – літературна, а Швайцерова – Нобелівська премія миру.        
     Педагогічний інститут я закінчив, але жодного дня не вчителював. Ані дня! Хіба що відбув з десяток уроків в одній із київських шкіл ще на студентській педпрактиці. То дарма, що мене після останнього інститутського дзвоника офіційно  направили в одну з сільських шкіл  Донецької области. Щоправда, я туди поїхав, одначе не вчителювати.  Поїхав улітку 1969 року саме в розпал відпускної кампанії. На пасажирський потяг квитка  не дістав, тож   мусив їхати вантажним, примостившись поміж бетонними конструкціями.  З кількома  пересадками таки  дістався до чепурного, але якогось розімлілого на сонці районного містечка    Слов’янськ,  де в райвно хотів узяти відкріплення.  Але де там! Ні про яке відкріплення не могло бути   й мови.  Інститут тим часом подав на мене до  суду  і той суд мав відбутися ще до початку навчального року, а потім  мене, за   вироком суду, мали таки примусити цілих три роки (а це той термін, який за тодішнім законом  я мав відпрацювати в школі) робити те, що аж ніяк не збігалося з моїми амбітними планами. Та й навряд чи вийшов би з мене шкільний учитель. Хоча, може, призвичаївся б і якось тягнув ту лямку. Хтозна.  
       Проте ще до засідання  суду, за сприяння тенора  з оперного театру Дмитра Лящука, я влаштувався на роботу в Музично-хорове товариство України. В його Київське міське відділення.  І мене інститутське начальство, як не дивно, залишило в спокої. Не було  ні з суду, ні з інституту жодного листа чи   виклику кудись. Здавалося, про заблудлу вівцю забули. Коли я вже працював у Музтоваристві, випадково на вулиці Леніна (тепер Богдана Хмельницького) зустрів мого колишнього викладача   Кобилецького. Він спитав  про життя-буття. Кажу, що працюю там-то, себто не за спеціальністю. Професор похитав скрушно головою, мовляв, я знав, що з тебе нічого путнього не вийде, та й  пішов собі далі, опираючись на костур у вигляді топірця з примхливою інкрустацією.   До речі, попри слабке здоров’я (  на лекціях, пам’ятаю, він час від часу хапався за печінку й тут-таки ковтав пігулки)  після нашої зустрічі  «топтав ряст», якщо не помиляюсь, ще майже двадцять років. Тож  як воно  буває: хоча Юрій Кобилецький   і виставляв   своє  Я  поперед «класиків»  української радянської літератури, а втім своєю   смертю завершив низку зникань    усіх тих літераторів-конформістів з мапи життя.  
           Власне, з Музхорового товариства, де я, правда не надто міцно, обійняв посаду методиста з творчих питань, почалося моє напівбогемне існування. Постійного житла, як і раніше, коли ще  ходив  у студентах, не було.  Оскільки не було в мене київської прописки, то на роботу за спеціальністю не брали, принаймні бодай літредактором чи коректором якоїсь  паршивої заводської багатотиражки.  Кілька років разом з безпритульним тенором Дімою Лящуком, доки він не одружився та не виселив мене з сякого-такого прихистку, я мешкав у Десятинному провулку на мансарді   дерев’яного особняка, що належав   старезній генеральші. Та й сам той особняк дихав на ладан.  Пані генеральша була меломанкою, вона  чи не щовечора відвідувала оперний театр, де й знайшла собі квартиранта Дмитра Лящука.  Навпроти  нашого помешкання, а точніше мансарди, куди виходили її вікна,  височіла сіра споруда історичного музею. Взимку ми ходили туди збирати хмиз, позаяк на  мансарді водяного опалення не було. Натомісць  мали грубку. А з іншого боку, метрів за сто-двісті від нашого притулку,  починався  Андріївський узвіз. В ті роки там були суцільні руїни, а  особливо солодку моторош наганяв так званий замок Річарда. В той замок я водив багатьох своїх приятелів. Треба сказати, що  я  страшенно люблю різні  занедбані місцини.  Вони хвилюють, вони, як старі люди, які, за висловом одного з польських поетів, здається,  Гарасимовича, набагато привабливіші молодих. Вони, зрештою, нагадують бур’яни, в яких оголено  природність єства  і його смертність. Як на мене, реставратори  різних історичних пам’яток чинять зле, намагаючись реанімувати те, що перебуває в історичній комі, власне, стаючи на заваді  природному згасанню.
          Нині  нашого   будинку з мансардою  вже
Останні події
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
 - 27.10.2025|11:2010 причин відвідати фестиваль «Земля Поетів» у Львові