Re: цензії

27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
25.06.2025|Ігор Зіньчук
Бажання вижити
22.06.2025|Володимир Даниленко
Казка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
17.06.2025|Ігор Чорний
Обгорнена сумом смертельним душа моя
13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Звичайний читач, який став незвичайним поетом
12.06.2025|Ігор Зіньчук
«Європейський міст» для України
07.06.2025|Ігор Чорний
Сни під час пандемії
03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Каміння не мовчить: контур герменевтики

Літературний дайджест

10.12.2012|08:18|BBC Ukrainian

Тема цензури в культурі: рецензія на роман Валентина Терлецького

Валентин Терлецький. Хмарочос. Київ. "Нора Друк".

"Хмарочос" - роман про кон’юнктурну тему цензури в культурі. Некультурні чиновники і депутати, яких з мистецтва цікавить переважно гламур і блатна романтика, пробують впровадити цей свій "бандитський реалізм" через норми закону. Причому в усіх "галузях мистецтва".

Цій злочинній владі чинять опір представники богеми: обласканий успіхом сивий художник, галерейник-кокаїніст, тінейджер-слемер, алкогольні кіношники з мрією зняти артхаус, статечний прозаїк середнього віку, екзальтована юна поетеса і ще ряд типових персонажів, кожен з яких устигає побувати в ролі протагоніста.

Працівники культури зачиняються на даху найвищого будинку столиці і влаштовують там кількаденний гепенінґ, погрожуючи гуртом стрибнути униз, якщо влада протягом трьох днів не відступиться від "нової культурної політики".

Тим часом бикуваті любителі шансону діють як фахові брежнєвські кагебешники. Їм дуже чомусь залежить на тому, аби підкорити митців і змусити їх замість року протесту співати рок тюремний. Вони шантажують героїв і їхніх рідних, вони пропонують пряник у вигляді державних програм підтримки мистецтва.

Все це відбувається у країні Юналії, місті Шиєві, на розі вулиці Наскрізної та Кушкінської та інших упізнаваних місцях.

Терлецький послідовно проводить нас через прогнозовані ситуації очима кожного з героїв до фіналу - нібито відкритого, але з попередньої логіки подій легко здогадатися.

Павло Солодько



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

29.06.2025|13:28
ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
26.06.2025|19:06
Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
26.06.2025|14:27
Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
26.06.2025|07:43
«Антологія американської поезії 1855–1925»
25.06.2025|13:07
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
25.06.2025|12:47
Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
25.06.2025|12:31
«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
25.06.2025|11:57
Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
25.06.2025|11:51
Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
20.06.2025|10:25
«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі


Партнери