
Re: цензії
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Леся Мудрак: «Життя вимагає видовищ. Ось я їх і роблю…»
На 13-й «Коронації слова» найепатажніший твір відзначить креативна поетка, в народі – кандидат еротичних наук, міс Катарсис – Леся Мудрак.
– Хотілося би більше дізнатися про підвищену увагу та інтерес батьків і натхненників «Коронації» подружжя Логушів до тебе, адже ми пам’ятаємо минулорічний фурор, під час вручення спецвідзнаки за «найеротичніший твір». Цього року пані Тетяна та пан Юрій довірили тобі вручати ще одну специфічну нагороду…
– Скажу, що для мене це велика честь. Адже « Коронація слова» – це майже моя родина. У нас – стосунки десятилітньої давності. Ще від часів Наради молодих літераторів Києва 2003 року, коли я від «Коронації слова» (яка була співорганізатором) одержала лауреатство. Потім вони ж мене підтримали під час виходу збірки «Оголена самотність»… І так – до цього часу…
Розумію, що мої поезії можна або сприймати, або не сприймати. Середньоарифметичного тут немає. Або – захоплення, або обурення... ( усміхається)
От пані Тетяна обрала перше (сміється). І ця прихильність – взаємна. Моя з’ява завжди викликає шквал емоцій. Як для масштабного дійства, це – розкуто, незаангажовано, виклично. Зараз життя вимагає видовищ. Ось я їх і роблю…
– Розкажи про минулорічну спецвідзнаку…
– Все почалося з жарту братів Капранових. Нагадаю: 1 квітня 2012 книжковий портал «Друг Читача» розмістив кілька жартівливих новин, які наступного дня передрукували в низці Інтернет-видань. Новини виглядали настільки переконливо, що спокусили навіть журналістів. Найпринаднішою з новин була така: «Коронація слова» започаткувала премію за найкращий опис сексу в літературі «Спокуса»,
От, довелось тоді мені за жарти Братів відповідати (сміється),бо мене ж обрали на вручення цієї премії минулого року авторці роману «Курва» Христині Лукащук, відзначеного журі. То треба ж було вигадувати все, щоби привернути увагу до такої акції. Радію, що моя подарована «Камасутра» стала в пригоді для теоретичного (!) визнання пікантного твору, який має попит у читача, не залежується в книжкових крамницях. Еротика ж така штука, що і вабить, і провокує водночас… Тому і вічна – спокуса.
А дерев’яна ступка «для перетирання еротичних фантазій», яку я презентувала Логушам, лібідозує офіс «Коронації слова», як зізналася на цьогорічній прес-конференції пані Тетяна. Разовий жарт – разова відзнака.
– А як виникла відзнака за «найепатажніший твір»?
– Справа в тому, що я беру участь у засіданні журі з пісенної лірики. Ситуація виявилася непроста. Засідали понад чотири години. Як відомо, що пісенна лірика – жанр специфічний. Тому яскрава і густа метафора не вельми вписується, як виявилось, в поширене уявлення про сучасну пісню. Артистичні молодіжні тести з гарним звукописом, варіюванням образів і тем, нестандартним поглядом на речі лишаються поза пильною увагою членів журі, зорієнтованих на розмаїті смаки. Я добросовісно перечитала кожну з пісень. Мене прикро вразило, коли одна з поданих на конкурс пісень з високою культурою образотворення, з гнучкою мелічною ритмікою реально не вписалася в усі можливі і неможливі формати, обстоювані журі. Твір привернув не тільки мою увагу, а й пані Тетяни… Шкода втратити талановитого автора (усі ж під псевдо), що не вкладається у наперед задані стандарти. Тому як соломонове рішення було таким: відзначити пісню за епатаж, тобто за нетрадиційне виконання чи написання твору, різко відмінне від звичного (може виражатися у художньому трактуванні образу, у техніці).
Тому, думаю, це буде цікавою відзнакою. І заслуженою. Це – головне. А література ж – завжди виклик!
– Що цього року Леся Мудрак вигадає для нагородження?
– Ще у фантазіях (сміється). Це, насправді, – складніше, ніж нагородити за еротику (іронічно)… Хочеться, щоби це перегукувалось з настроями твору…
Розмовляла Тетяна Землякова
Додаткові матеріали
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем