Re: цензії
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
- 30.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськХудожній простір поезії Мирослава Аронця
- 27.10.2025|Ігор ЧорнийПекло в раю
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Топ-5 книжок від Матвія Ганапольського
Матвій Ганапольський, 59 років.
Російський журналіст, театральний режисер, громадський діяч. Закінчив ГИТИС – російську театральну Академію, працював у театрах, потім на Держтелерадіо СРСР. Останні 24 роки працює на радіо "ЕХО МОСКВИ". Телеведучий і письменник - автор 7-ми книг, лауреат численних журналістських премій.
Половину свого життя я прожив у СРСР. Тоді не було Інтернету, каналів «discovery», а про подорож закордон можна було тільки мріяти. Тому, всі відкривали світ через книги. Наприклад, з книги Кастере я дізнався, що існують печери і в них можна залізти.
Можу сказати, що мені подобається література, яка поєднує факт і домисел ― ось чому я люблю книги-біографії, науково-популярну літературу, фантастику.
Справжній сенс літератури ― розширювати горизонти пізнання світу. Літературу, де описуються моделі поведінки, я не люблю. Ось чому у мене конфлікт з книгами Толстого і Достоєвського. Вони величні для свого часу. Зараз вони, багато в чому, втратили свою привабливість.
ЯН ЮЗЕФ ЩЕПАНСЬКИЙ «У РАЙ І НАЗАД». З цієї тонкої книжки я дізнався, що письменник може сісти на торговий корабель і відправитися навколо Європи до країн Близького сходу. При цьому можна дивитися на ці країни і писати про них книжку. Щепанський був католицьким письменником, але радянські видавці, надрукувавши цю книгу, "забули" це згадати.
КОСТЯНТИН ПАУСТОВСЬКИЙ «ЧАС ВЕЛИКИХ ОЧІКУВАНЬ», «ПОЧАТОК НЕВІДОМОГО СТОЛІТТЯ». Власну історію я відкривав не по підручнику "Історія СРСР", а по цих книгах. Ця дилогія потрапила мені в руки зовсім випадково - точно так, як мені хтось сунув в руки пошарпаний журнал, в якому опинилася "Майстер і Маргарита" Булгакова.
МИХАЙЛО БУЛГАКОВ «МАЙСТЕР І МАРГАРИТА». Цей твір мені запропонував прочитати мій викладач літератури – чомусь він вирішив, що мені це буде цікаво. Тобто, з усього класу він саме мені це запропонував. Чому - не знаю , але вдячний йому безмежно. Школа моя була в Києві, на Подолі, а жив я на Вітряних горах. Я сів у 71 -й автобус , відкрив журнал і ... вийшов з автобуса вночі. Мене фактично вигнали з нього в автобусному парку. Ось так мене захопила ця геніальна книга. Захопила, природно, своїм паралельним казковим світом. Тоді не було фентезі в його нинішньому вигляді, були тільки казки. А це ― саме цей жанр ― з´єднання реального і казкового. Це вразило мене. На тлі реалістичної радянської прози, це був культурний і естетичний шок...
ПЕТЕР ВАЙЛЬ «ВІРШІ ПРО МЕНЕ», «ГЕНІЙ МІСЦЯ». Вже в зрілості я відкрив для себе Петера Вайля. Всі книги, які «зробили мене» написані емоційно і особисто, вони відгомін реальних людських переживань. Мабуть, в мені є якийсь замок, який відкривають саме такі книги.
ПАЛОМНИЦТВО НА ЗЕМЛЮ. ЗБІРНИК. ФАНТАСТИКА. Одного разу в юності я потрапив в українське місто Кременець. Випадково зайшов у місцевий книжковий магазин і купив нікому не потрібний багатотомник сучасної зарубіжної фантастики, який невідомим чином потрапив туди. У ньому я відкрив Гаррісона, Шеклі, Саймака ― з того моменту я полюбив популяризацію науки, що не залишає мене все життя.
Фото: svoboda.org
Коментарі
Останні події
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
- 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
- 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
- 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
- 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
- 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
