
Re: цензії
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
- 06.08.2025|Валентина Семеняк, письменницяЧас читати Ганзенка
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Події
Українські ілюстратори. Вікторія Ковальчук
Продовжуємо огляд сучасних українських ілюстраторів, який, у вигляді міні-абетки, склала Оксана Кришталева.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Хтозна – можливо, саме завдяки цим книжкам я і сама тепер пишу та неприховано захоплююсь чудовими ілюстраціями. А хто їх створив? Соромно – донедавна не змогла б назвати і п’яти сучасних українських ілюстраторів. А їх же так багато, талановитих, працьовитих і неповторних. Про них не так часто пишуть і ще більше не говорять. А вони ж працюють, живуть і творять поруч із нами.
І от – аби хоч якось дослідити цю тему, я вирушила на їхні пошуки – пішки і возом, інтернетом і стежками, які протоптали друзі. Тих, кого знайшла особисто, розпитала про життя і творчість, із багатьма заприятелювала, а про інших знайшла інформацію у світовій павутині.
Знаю, що десь зовсім поруч є інші талановиті ілюстратори, але поки що я з ними не знайома. Та прийде час, і вони також стануть моїми приятелями. Якщо не реальними, то бодай віртуальними. І я вам про них розкажу.
Оксана Кришталева, керівник літературно-журналістської студії «На горищі».
Вікторія Ковальчук — художник-графік, ілюстратор, дизайнер, літератор. Народилась 1954 року в Ковелі. Живе і працює у Львові. Любов до малювання у Вікторії Ковальчук проявилася із раннього віку, вона з дитинства відвідувала різні художні гуртки, у 12 років вступила до вечірньої художньої школи. У 1961-1971 рр. навчалась у престижній, з математичним ухилом 52-й середній школі м. Львова. Паралельно з образотворчим мистецтвом захоплюваласят літературою. Була активним членом літературного гуртка при Обласному Палаці піонерів. За розповідь «Миролька» стала переможницею обласного літературного дитячого конкурсу (1968 р.).
– Якими були Ваші перші ілюстрації? Хто їх замовив? Як їх сприйняли?
– Скільки себе пам’ятаю – мріяла «займатися» книгами для дітей. Це бажання, як тепер розумію, йшло з самого серця і тому… повинно було справдитися. Замовлення на оформлення дитячої книги отримала з молдавського видавництва «Література артістике» у 1978 році, зразу ж після закінчення вишу. Це була чудова казка кубинського письменника Мануеля Кофініо Лопеса «Старенький з парасольками», зрозуміло, молдавською мовою. Книжка повинна була друкуватися у два кольори, а у казці йшлося про райдугу! Книжечка зберігається у мене до цього часу – вона мені дорога, бо перша. Пам’ятаю, що відгук на цю книжечку був надрукований у російськомовній версії журналу «Куба», я, відверто кажучи, була щасливою. Марнославство, одна з типових рис митців, з нею тяжко боротися, але необхідно.
– Які ілюстрації у Вас переважають – до дитячих чи дорослих текстів і чому? Які тексти цікавіше і приємніше ілюструвати чи це не має значення?
– Колись вела бібліографію виданих книжок, потім закинула це заняття. За оформленням різноманітних книжок по кількості переважає ілюстрування дитячих, але-але-але… Живу дитячими текстами, віршами, оповідками. Мені пощастило оформляти УКРАЇНСЬКУ ПОЕЗІЮ ДЛЯ ДІТЕЙ: Богдан-Ігор Антонич, Ігор Калинець, Ліна Костенко, Дмитро Павличко, Анатолій Камінчук, Петро Бондарчук, Богдана Бойко, Наталя Забіла та інших. Радію, що вперше в Україні проілюструвала символічними ілюстраціями колядки та щедрівки «Нова радість стала» за редакцією Івана Малковича у моєму улюбленому видавництві «Веселка» ( це був для мене дивовижний час – навернулася до християнства, увірувала у Христа).
– Які тексти Ви б відмовились ілюструвати і з яких причин?
– Дуже є багато текстів, які б ніколи б не взялася оформляти. Там, де спотворений духовний світ людини і пропагується насильство і безлад.
– Чи повинні оригінали ілюстрацій залишатись у художника, навіть якщо вони виконані для конкретного замовника і конкретних текстів? І чому?
– Коли отримую замовлення від видавництва, то завжди прохаю видавців обумовити в угоді пункт повернення оригіналів після друку книжки. Майже завжди видавці погоджуються, хоча розмір гонорару від цього зменшується. Але маю тоді можливість брати участь у різноманітних виставках, надаю нового звучання своїм «картинкам»! Для мене це важливо.
– Чи легко (цікаво, почесно, корисно і приємно) бути успішним ілюстратором в Україні? Як саме?
– Не буду кривити душею – дуже тепло на душі стає, коли батьки і діти дякують за добрі ілюстрації, приємно отримувати дипломи за книги. Визнання додає впевненості у справі, що робиш, надихає на подальший розвиток. Але моє творче гасло залишається незмінним: «Всім вистачить місця під сонцем, головне, щоб тінь від нас не була занадто темною і довгою…».
Додаткові матеріали
- Українські ілюстратори. Оксана Ігнащенко
- Українські ілюстратори. Владислав Єрко
- Українські ілюстратори. Катя Дудник
- Українські ілюстратори. Арсен Джанікян
- Українські ілюстратори. Наталія Дерев’янко
- Українські ілюстратори. Володимир Голозубів
- Українські ілюстратори. Євгенія Гапчинська
- Українські ілюстратори. Світлана Балух
Коментарі
Останні події
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025
- 25.08.2025|17:49У Чернівцях відбудуться XVІ Міжнародні поетичні читання Meridian Czernowitz
- 25.08.2025|17:39Єдиний з України: підручник з хімії потрапив до фіналу європейської премії BELMA 2025