
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Богдана Матіяш: «Страждання для творчості мені не потрібне»
Молода поетеса й перекладачка готує до виходу в світ філософські вірші про звірів.
У літературній кав’ярні “Кабінет” шанувальники зустрічей з письменниками пережили “літературне переродження” разом із відомою поетесою та редактором часопису “Критика” Богданою Матіяш. Вона розповіла про те, як їй пишеться й писалося, поділилась тим, про що б хотіла написати, і щиро розповіла про усі відчуття, які переживає, пишучи.
На часі у поетеси – видання її нової збірки під назвою “Твої улюблені пси та інші звірі”. Вірші - щойно з “печі”: Богдана тільки-но завершила упорядкування книги. “Ніколи настільки не відчувала, завершена чи не завершена збірка, – розповідає вона. – Цю книгу відчувала буквально відсотками. Знала, коли було 80%, коли – 90%”. У віршах про звіряток авторка, за її словами, викладає власну візію сучасного світу. Їй прикро, що теперішня реальність має безліч обмежень… Тож написала про світ, у якому все близьке одне одному, це своєрідне “думання” про рай. “Чому не можна підійти до лева і його погладити? Як когось можна боятися у цьому світі, як когось у ньому можна хотіти скривдити?”, - вважає Богдана Матіяш, нові вірші якої “насичені” зверненнями до левів та собак.
Як же авторка перейшла від “Розмов з Богом” до розмов зі звірятками? Попередня книга Богдани Матіяш, збірка “Розмови з Богом”, за визначенням поета Юрія Кучерявого – рідкісне явище в сучасній українській поезії, адже релігійна тематика – тренд не надто популярний у теперішній літературі. Попри те, що збірка вийшла ще три роки тому, її відгомін і авторка, і читачі чують досі. “Час летить швидко, та я завжди повертатимусь до цієї книги, - каже Богдана Матіяш. – На Форумі видавців мені сказали, що такі книги люди пишуть у значно старшому віці”. За її словами, довший час після “Розмов з Богом” вона не могла нічого писати – її “руки були порожніми”. “Відчуття, немов ти настільки дрібний, – це було страшно і прекрасно водночас, – згадує вона свої переживання. – Ти стаєш таким, яким є насправді. Ця книга для мене не літературна. Вона має жанр, але про літературу там йдеться менше, аніж про інші світоглядні речі. Чи можна ці “Розмови…” колись закінчити? Я не хочу”.
Після такого “очищення”, коли “виписався” дар, можна безперешкодно слухати і чути все довкола та відтворювати свої думки. “Зараз найбільше думаю про речі, які вписуються у царину “філософія творчості”, - каже Богдана. – Пишу маленькі есейчики про все, що навколо і всередині, про радість, любов, біль, зоряне небо. Мені зовсім не потрібне страждання для творчості. Якщо щось має трапитись, воно мене наздожене. Страждання є у кожній біографії, але зараз не ті часи, коли воно культивується. У світі – безліч добрих речей, на яких варто зупинити свій погляд. Люди все критикують – складається враження, що вони бояться бути добрими, бояться вживати у тексті певні слова. А от Малкович багато років пише про ангелів – ні в кого більше я їх не бачила...”.
Юлія Тунік-Чорна
Фото: umoloda.kiev.ua
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем